Eind oktober/begin november willen we nadat we Bangkok bezocht hebben afreizen naar het zuiden om wat leuke eilanden te zien, maar ik raak het spoor een beetje kwijt welke kust nu de minste regen valt. Is dit de oostkust of westkust? Zat zelf namelijk aan Ko Tao of Ko Pha-Ngan te denken, wil een beetje niet al te toeristisch, leuk snorkel eiland waar je ook nog wel andere dingetjes kunt doen. Iemand tips???
Oktober is een overgangsmaand en overal onvoorspelbaar. November is traiditioneel het seizoensbegin van de Andaman kust en slecht weer op de golfeilanden Samui/Tao/Phangnan.
De praktijk kan echter anders zijn, vaak zijn de verschillen tussen Andaman kust en Golfeilanden veel, veel kleiner dan de statistieken doen denken.
Dus sorry, ik kan je bij deze keuze niet echt helpen.
ik denk dat je het beste pas in bangkok beslist welke kant je opgaat, dan kan je zien wat het weer is ter plaatse, er is rond deze tijd overal meer dan genoeg plaats dus boeken is echt niet nodig.
bedankt voor jullie antwoorden. Omdat we maar 2 weken gaan wil ik me route wel al een beetje hebben uitgestippeld, want ik vind het zonde om mn kostbare tijd te spenderen aan het uitvogelen waar we heen moeten… vandaar… en boeken doe ik inderdaad nooit vanaf hier, dat zien we daar wel…
Vind het wel raar dat niemand hier echt antwoord op kan geven of je nou de kant van Samui op moet of de Ko Tao kant…
Ga niet na Ko Samui als je een hekel hebt aan massatourisme maar ga lekker naar Ao nang en eventueel naar Phi Phi. Vanuit Ao Nang zowel excursies naar binnenland als eilanden te boeken.
Ook zeker Khao Sok Np bezoeken als je een beetje jungle experience wil hebben maar niet te primitief.
Eventueel is Kanchanaburi ook leuk omdat je dan ook Erawan Falls kan doen en Elephant’s world: DE absolute aanrader waar je gehele dag in de weer bent met olifanten die worden opgevangen na uit de houtkap of tourisme te hebben gewerkt.
Idee?
Ik hou inderdaad niet van massatourisme, dus was ook niet van plan om naar Samui te gaan. Ligt Ao Nang bij Ko Lanta in de buurt??, denk erover om daarheen te gaan namelijk…
Weet niet of Ko Lanta mooi is, zie wel dat je veel tripjes naar andere eilanden kunt maken vanaf daar.
ahum… de hele dag in de weer met olifanten, lijkt mij heel geweldig, maar mn vriend denkt daar helaas iets anders over dus dat gaat hem niet worden denk ik
Samui en Tao zijn dezelfde kant, ik neem aan dat je Samui of Andaman kust bedoelt. Niemand kan echt antwoord geven omdat het heel weinig uitmaakt. Puur jouw keuze.
Ik bedoel inderdaad andaman kant of de samui kant. Bedoel je dat het weinig uitmaakt het klimaat van de ene of andere kust?? Lees namelijk op internet andere dingen, dat er bij Samui pas minder regen valt vanaf december en dat het de kant van Phi Phi al vanaf oktober beter weer is… daarom mijn verwarring…
Ao Ngang lijkt me ook heel leuk, alleen wil ik echt veel snorkelen en ik zie dat je daarvoor echt de boot moet pakken, wellicht is er een ander leuk eiland daar in de buurt?
Zie mijn eerste post hier in dit draadje.
Als je heel veel wilt snorkelen is Phi Phi een mooie en goede optie.
Sabrina, Steve woont in Thailand, heeft er zeker zicht op.
Ik heb even rondgespeurd, ook met jullie info meegenomen natuurlijk en ik denk dat het Koh Lanta gaat worden. Het weer is daar ook heerlijk, en je kunt leuke tripjes maken naar andere eilandjes heb ik gezien.
Ko Phi Phi vind ik iets te toeristisch, hoop dat Koh Lanta ook niet al te toeristisch is, maar leek me een mooi alternatief waar je ook kunt snorkelen.
Toevallig iemand leuke tips voor verblijf op Koh Lanta??? Zag al iets van Bee Bee bungalows, is dat wat??
Wij hebben een soort gelijk (luxe) probleem. Wij vertrekken 24 november richting Thailand. De eerste week is ingevuld, maar het kiezen van een strand blijkt lastig. Onze wensen zijn: geen massa’s toeristen, laid back sfeertje, met de scooter wel de leuke restaurantjes en barretjes kunnen opzoeken (of lopend). Wie o wie weet dan meteen wat geschikt is voor ons. (Koh chang, ko yao zijn we al geweest). Alvast bedankt voor het meedenken. Gr. Carolien