Thailand in mei

Hallo allemaal,

Na al vele verhalen gelezen te hebben, heb ik toch een vraag! Wij hebben plannen om vanaf twee mei 2011 naar Thailand te gaan, hoe erg is het dan met de regenval? Lees zulke verschillende verhalen! Hoop natuurlijk dat het meevalt want wil na lange tijd toch eindelijk naar dit mooie land toe, twijfel ook om zelf te organiseren of via reisorganisatie, tips graag?

Het is in mei wel heet maar wanneer is dit het niet in Thailand. Verder kun je zo af en toe een flinke plensbui verwachten omdat het regenseizoen gaat beginnen. Dit is in mei echter helemaal niet zo erg want het is wel verkoelend om af en toe een buitje te krijgen. Verder moet je gewoon de tijd nemen om aan de hitte te wennen maar dat moet je in januari ook als het hier in Nederland vriest.
Ga het zeker zelf organiseren want je krijgt spijt als je dit niet doet. In Thailand is alles gemakkelijk te bereizen en alles is mogenlijk in dit prachtige land. Verder spaard het natuurlijk een berg geld uit als je het zelf regeld.

Veel succes

Oké mei is dus wel te doen, wat zelf reizen betreft, moet je dingen vooraf al reserveren? We willen graag oa naar Khao sok np, zijn dat soort dingen ter plaatse gewoon te reserveren of loop ik groot risisco niet terecht te kunnen?

Je kunt (vrijwel) alles, inclusief Khao Sok, gewoon ter plekke regelen, geen enkel probleem.

Sluit me aan bij pwm wat betreft het weer. In mei valt het vrijwel altijd wel mee met regen, maar reken wel op een verkoelend buitje zo af en toe.

Zie http://phuket-scuba.blogspot.com/ voor een overzicht van het weer de afgelopen jaren, inclusief natuurlijk Mei. Let wel, dit is een overzicht voor de Andaman kust.

Hallo,

Mei is een hele goede periode om in Thailand te reizen. Je zit eigenlijk nog voor en op sommige plaatsen aan het begin van het regen seizoen. Met name in het oosten en noorden mag je al wat meer regen verwachten. Vaak 1 grote bui van een uur of zo.

Hotels en trips zijn makkelijk lokaal te regelen. Mei is echt laagseizoen en hotels geven wel tot 50% korting.

Veel plezier,

Bink
www.binkjereisbutler.nl

Zie in het overzicht van het weer in phuket dat het idd wel erg warm kan zijn :zon02::wink: mag de pret niet drukken iig… Jullie hebben me flink aan het twijfelen gebracht wat betreft de organisatie, ben tot op heden nooit buiten Europa op eigen houtje gaan reizen en ben dan ook bang dat het ten koste gaat van m’n twee waardevolle weken… Alle verre reizen waren tot nog toe altijd georganiseerd. ( wel individueel ) . Heb voorlopig nog ff genoeg stof tot nadenken! Bedankt voor de reacties iig!

Ben inmiddels erover uit dat we de reis zelf gaan regelen, nou wil ik graag ook 1 of 2 mooie eilanden bezoeken en wil daar eigenlijk wel een beetje luxe! Is dit ook het best om gewoon ter plekke te regelen ? Of ben je dan weer veel mee geld kwijt? We hoeven zeg maar niet perse low budget te reizen, georganiseerd was ik anders ook genoeg kwijt geweest… Verder gaat m’n voorkeur uit naar de andaman kust, wijsheid of beter de oostkust koh tao of samui ? Gezien het weer dan? Alvast bedankt weer, erg fijn zon forum met ervaren reizigers!

Hallo,

Zou alleen in de echt luxe resorts/hotels op voorhand boeken ( de 4/5*) want dan kan je wel goedkoper uit zijn, echter is dit niet nodig voor de goedkopere / budget accommodatie’s. Verder heeft de andaman kust prachtige vergezichten met zijn rotsen uit zee. Maar ook de golf van Thailand heeft zijn charme met zijn prachtige eilanden zoals Koh Tao/ Samui. Voor de tijd maakt het niet echt uit west/oostkust. Is beide prima te doen.

En hoe zit het met reizen in juli? Deze familie gaat voor het eerst naar Thailand. Regelt alles zelf, maar we gaan maar 3 weken. Handig? En hoe nat is het dan?

in juli is het meestal droog met aan het eind van de middag of in de avond een flinke bui, maar het weer blijft natuurlijk niet makkelijk te voorspellen, alles zelf ter plaatse regelen is prima te doen