Thailand en ?

Heej allemaal,

Ik en een vriend gaan op 12 april voor 3 maanden naar thailand. We zouden graag ook nog een ander land willen bezoeken voor ongeveer een maand. We zitten erg te twijfelen welk land dit moet worden. We willen graag mooie gebieden zien en de mogelijkheid hebben om een feestje mee te pakken.

Wat zou jullie keuze zijn?

Als jullie naast Thailand nog een ander land willen bezoeken, zou ik voor Laos of Cambodja gaan (of allebei). Cambodja ken ik zelf (helaas) nog niet, Laos vind ik helemaal geweldig (in 2008 en 2009 geweest en over 5 weken weer). Prachtig land en nog niet ontdekt door het massatoerisme.

Als jullie nog willen feesten, kan je wellicht nog naar Ko Pha Ngan om een Full Moon Party mee te pakken.
Op deze website vind je meer info en data:

Daarnaast…begint op 13 april Songkran, ofwel het Thaise Nieuwjaar. Aantal dagen wordt dit zeer uitbundig gevierd. Staat ook wel bekend als het Waterfeest omdat iedereen elkaar met water nat maakt deze dagen (dus let hier ook op met bijvoorbeeld meenemen van je telefoon of fototoestel, want toeristen zijn natuurlijk ook de pineut !).

ik sluit me bij Dave aan als je een feest wil meemaken in zuid oost azie is Koh Pha Ngan met de full moon party de place to be
ook heel leuk is tubing in Laos bij Vang Vieng
als je cultuur natuur en mooi strand wil met af en toe een mooi feest zal ik thailand en Laos doen eventueel kan je er inderdaad ook cambodja bij doen zelf zou ik eindigen in het zuiden van thailand met de reis om lekker bij te komen op een van de vele mooie stranden

Idd, helemaal vergeten ! Thx Dirk !
Onderweg kan je dan stoppen bij een van de barretjes op de oevers en al liggend in je band genieten van een drankje :slight_smile:

en jezelf als tarzan aan een touw de rivier in slingeren :lol:

Als je met name van strand en eilanden houdt, dan zou ik Thailand combineren met Maleisie. Wanneer je van natuur houdt, zou ik voor Laos gaan.

Laos is heel mooi en heel relaxed. Je kan er prachtige trekking maken, kayakken, en ook tuben (op een traktorband van de rivier af dobberen) behoren tot de mogelijkheden. Hoewel Laos geen strand heeft (ik tel de 4000 eilanden ff niet mee als een echt strand), zijn er wel vele watervallen en riviertjes waar je een verfrissende duik in kan nemen.

Laos heeft ook een aantal mooie tempels. Bovendien zou je vanuit het zuiden van Laos via Angkor Wat in Cambodja terug naar Thailand kunnen reizen om daar de beroemde Khmer-tempels te bezoeken.

je hebt echt een leuke aanreisdatum geprikt-die week heerst songkran=het watersmijtfestival dat voor Thais nw Jr doorgaat-daar kom je niet droog doorheen. en het duurt wel een paar dagen-wat reizen dan ook vrijwel onmogelijk maakt. of zie het als party 1.
Hou er verder rekening mee dat als je GEEN AIRticket OUT van Thaild binnen 30 days na aank. kan laten zien je in principe big problems met de incheck in NL kan krijgen-tot plaats weigeren-dat komt door de inreisregels. Alternatief: nu nog gratis (tot 4/3-dan weer betalen) toerist-visum regelen. Hoe er verder rekening mee dat als je by LAND weer terugkomt voor je flight back home-je maar 15 days in je pas krijgt. dus gebruik dat koppie om wat te plannen.
Wat Jenny-dirk-dave van Laos aanprijst-dat tubing-is inmiddels in een grote dronkemans-gelal-party verworden. Veel nakende getatoeerde OZzies en ander tuig ook. Het is in VangVieng-en daar viel nog een leuke dode bij paar dagen terug-te bezopen om te sturen en vanwege laag water tegen de klippen aangebarsten. Leuk voor die ex-collega’s die dat weer kunnen opknappen.
Overigens is je bezuipen nergens in Thaild ook maar een small problem-een van de vloeken die dit land ook teistert. Soms lijkt het net Nrd Holland op za-avond-niks anders te doen. Naast foel moen op Pang Nga is er haaf moen en blek moen etc-allemaal hetzelfde gezuip, veelsteharde techno’‘music’’ en heel veel partners voor ff nu in de bosjes zoeken. Feest zat.
Na deze hartuitstorting terug: bijna alle eerstekeerkomers en voor zolang veel willen zien (dwz als schaapjes achetr elkaar de zgn. schapenroute navolgen) is de circle Thai-Camb-VNam-Laos-back into Thaild. Veel pret gegarandeerd.

Dat klopt. Vang Vieng wordt tegenwoordig overstroomd door backpackers en is daarom wel ‘verpest’. Maar jongeren vinden het tubing en slingeren aan een touw vaak helemaal geweldig.
Veel backpackers in VV doen de hele dag niks anders dan zuipen en aan zo’n touw slingeren en in de avond gaan ze in een van de restaurantjes de hele avond onderuit gezakt op kussens liggen om happy shakes te drinken en te kijken naar oude herhalingen Friends… Niet mijn ding, maar vele anderen vinden dit wel leuk.
Helaas zijn er ook veel backpackers die geen respect hebben voor de cultuur en gebruiken van Laos, van die onnozele reizigers die zonder zich te hebben ingelezen naar Laos gaan, en lallend en bijna topless door de straten van VV lopen…
Gelukkig kan je ook gewoon genieten van de prachtige natuur bij Vang Vieng, het plaatsje is prachtig gelegen tussen de karstbergen.

Vang Vieng ligt echter in een prachtige omgeving, en om die reden had ik het niet willen missen. Het tuben is al dan niet grappig voor een dagje, maar je kan er vooral ook prachtig kanoën en verschillende watervallen bezoeken.

Over de Thaise moon-parties kan ik niks zeggen, ik drink niet en dansfeestjes zijn ook al niet mijn ding…

Helemaal mee eens ! Kanoen hebben wij ook gedaan en tijdens het varen kan je genieten van de mooie omgeving. Zorg wel dat je OF alleen in een kano zit OF met iemand die een beetje kan kanoen. Samen met m’n vriendin in een kano doe ik niet meer, we gingen elke kant op behalve de goeie…dus ik had haar bijna koppie onder geduwd :wink:

Vriend en ik zaten samen in een kano. Lekker overmoedig, wij kunnen het! Je raadt het al: voor de gids uit, bij de eerste waterval de foute route gekozen en meteen omgeslagen.

Ach, het is warm en je kleren zitten in zo’n dry-bag :wink: Maar slim is anders!

Bedankt voor de nuttige reacties,

We hebben gisteren geboekt, wel wat langer dan verwacht. We gaan van 24 maart tot 6 juli.
Begin er nu al echt zin in te krijgen vooral als ik het Thailand forum zo een beetje doorlees. Heb toch nog een paar vraagjes. Wat is bijvoorbeeld het slimste vervoermiddel in thailand om redelijk grote afstanden af te leggen met de trein of met het vliegtuig?

En ik heb een visum aangevraagd voor 2x60 dagen. Of is het slimmer om voor 60 dagen aan te vragen, omdat je toch sowieso een toeristenvisum hebt voor 30 dagen? En dus als ik het goed begrijp moet je vantevore al een ticket naar een ander land hebben voordat je thailand inkomt?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Gegroet
Daan

zonder vliegticket thailand uit krijg je geen visum vrije entree van 30 dagen en loop je zelfs het risico dat de vliegmaatschappij je niet mee neemt naar thailand (zij zijn hier verantwoordelijk voor) maar met een visum heb je dit niet nodig dus ik denk 2x 60 dagen een prima keus
als je tijd genoeg hebt is de trein een leuk vervoers middel omdat je dan veel meer van het land ziet en “proeft” door het contakt met locals in de trein ook heb je nacht treinen waar je dan in slaapt en zo spaar je ook weer een overnachting ineen guesthouse uit echter is vliegen vaak een heel goed betaalbaar alternatief met bijv airasia of nokair

je gaat een hele mooie reis maken daar ben ik van overtuigd word er zelfs een beetje jaloers van :lol:

eigenlijk kun je met thailand combineren wat je maar wilt.
airasia vliegt goedkoop naar china,maleisie,indonesie
en india of australie via kuala lumpur.

maar mocht je er met openbaarvervoer bus/trein naartoe willen dan zou ik laos, cambodja of maleisie kiezen.