Hallo Allemaal,
Op 13 November 2014 ga ik 4 maanden reizen door Azië.
De landen waar ik graag naar toe wil zijn: Thailand, Vietnam, Cambodja, Laos en de Filipijnen.
Ik ga alleen dus het lijkt mij erg leuk op plekken te komen waar veel backpackers komen. Ook ben erg avontuurlijk ingesteld en lijkt het mij leuk nieuwe plekken te ontdekken. Ik ben dus niet opzoek naar een toeristische vakantie in phuket
Oud en nieuw vieren bij de Fullmoon Party in Thailand. Duiken op de Filipijnen en Ko tao dat zijn dingen die mij trekken.
Ik ben op zoek naar Tips en leuke weetjes van verschillende landen. Ik heb natuurlijk de Lonely planet al doorgelezen maar ben echt opzoek naar het onbekende en niet de trekpleisters
Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ps. Mocht je nog een reismaatje zoeken? Ik ben ook maar alleen dus misschien dat wij elkaar gezelschap kunnen houden
Ook ben erg avontuurlijk ingesteld en lijkt het mij leuk nieuwe plekken te ontdekken. Ik ben dus niet opzoek naar een toeristische vakantie in phuket
Gelukkig zijn de full moon party en Koh Tao niet toeristisch.
Hee Veerle,
Eerst een budgettechnische tip: Van deze landen is Cambodja het voordeligst om te verblijven, omdat het een dollar-land is.
Wanneer je van een biertje houdt , is Cambodja zelfs VEEL voordeliger dan Thailand,
ik moet zeggen dat ik de bierprijs in Laos en Php niet weet.
Over nieuwe plekken het volgende: Cambodja heeft eilanden, het zijn er drie,
waarvan je op de twee die bij Sihanoukville liggen kunt slapen op vier
verschillende accomodaties.
Ik heb er geslapen, backpackers te over.
Bij Koh Kong ligt een eiland ter grootte van het Thaise Ko Chang, waar je in een vissersdorp kunt slapen.
Ik was weleens op dat eiland, maar toen was het nog niet mogelijk er te overnachten.
Wat je bij deze plannen in de gaten moet houden, is dat deze eilanden malariaal zijn of kunnen zijn…
Duiken zou ik zeker niet bij Ko Tao gaan doen, het eiland staat weliswaar bekend om het duiken, maar wanneer je dat in Thailand zou willen,
dan zou je naar Similan moeten, daar is meer te zien.
Hans.
Hoi Veerle, hoe staat het met de plannen van je reis? Groetjes Anoek
Via Wereldwijzer app