Hallo Allemaal,
Op 13 November 2014 ga ik 4 maanden reizen door Azië.
De landen waar ik graag naar toe wil zijn: Thailand, Vietnam, Cambodja, Laos en de Filipijnen.
Ik ga alleen dus het lijkt mij erg leuk op plekken te komen waar veel backpackers komen. Ook ben erg avontuurlijk ingesteld en lijkt het mij leuk nieuwe plekken te ontdekken. Ik ben dus niet opzoek naar een toeristische vakantie in phuket
Oud en nieuw vieren bij de Fullmoon Party in Thailand. Duiken op de Filipijnen en Ko tao dat zijn dingen die mij trekken.
Ik ben op zoek naar Tips en leuke weetjes van verschillende landen. Ik heb natuurlijk de Lonely planet al doorgelezen maar ben echt opzoek naar het onbekende en niet de trekpleisters
Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ps. Mocht je nog een reismaatje zoeken? Ik ben ook maar alleen dus misschien dat wij elkaar gezelschap kunnen houden
Een aantal jaar terug heb ik iets dergelijks gedaan (wat minder lang, maar thailand-laos-cambodia).
Ik weet niet welke volgorde je in gedachten had, maar een veel bereisde route is vanaf chang rai over land naar de grens met laos, daar per bootje de rivier over, en dan verder naar luang prabang. In laos kun je over de weg of over het water. Veel toeristen kiezen het water, en de wegen zijn ook niet al te best (misschien is het inmiddels anders, maar destijds was het meeste in noord laos onverhard en bijzonder stoffig).
Je gaat alleen maar je bent nooit alleen geloof mij. Je komt zoveel backpackers daar tegen. Zeker als je de Lonely Planet gebruikt maar ook zonder. Ze zijn overal. Laos is echt een prachtig land en veel authentieker en minder toeristischer dan Thailand.
Laos en thailland zijn wat dat betreft amper vergelijkbaar, echt een wereld van verschil. Dat kan ook iets zijn om even rekening mee te houden, dingen als drogisterij-artikelen (bijv iets als contactlenzenvloeistof) zijn in thailand goed verkrijgbaar maar kunnen in laos wel eens lastig zijn. Als je de noord-zuid route door laos neemt is het denk ik wel handig om noodzakelijke artikelen in thailand in te slaan. Laos is feitelijk een tamelijk ‘leeg’ land - plaatsen als luang prabang staan prominent ingetekend op de kaart maar zijn feitelijk meer dorpjes dan steden. Er is heel veel te zien, maar verder niet zoveel ‘stad’ aan.
Vientiane is waarschijnlijk de eerste stop waar je weer van alles kunt kopen, en als je verder naar het zuiden gaat waarschijnlijk ook de laatste voor je in cambodia bent.