Binnekort wil ik naar Thailand op vakantie gaan, maar ben er nog allemaal een beetje onzeker over, mijn Engels is niet zo heel goed, wat misschien problemen kan opleveren:confused:
Als ik ga wil ik eind Maart/ April ongeveer vertrekken, en zou dan 1 a 2 maand willen blijven.
Als ik misschien de stap ga zetten wordt het zelf mijn eerste grote reis, de grote wereld in, altijd in een veilige omgeving opgevoed, en dat wil ik nou eindelijik doorbreken. Totnutoe alleen in Turkije en Spanje geweest, met mijn ouders. Altijd wel goed bevallen maar wil nu toch wel eens een spannede reis maken, lekker op mijn 1tje, mezelf gaan ontwikkelen.
Ik heb al een mooi reis-schema gemaakt: Na wat diverse topics te hebbe doorgronden
Aleerst de Aankomst in Bangkok, van daaruit wil ik gaan vertrekken naar ayuthaya, dan naar sukothai en dan wss chiang mai. Van daaruit naar kanchanaburi, en dan weer als eindbasis Bangkok.
Ik wil alleen reizen met het openbaar vervoer, om zo de thaise cultuur optesnuiven, vliegen lijkt me daar niet echt geschikt voor Ook zou ik wel een tijdje 2 a 3 dagen in een Thais Muaythai trainingskamp willen trainen, maar dit moet volgens mij geen probleem zijn.
wat gaaf van je plannenā¦haal dat mischien maar wegā¦gewoon doen.
ik ben er (pas) 2 keer geweest en ga in april voor de 3e keerā¦voor een maand(langer kan helaas niet)
qua engelsā¦geen probleemā¦de thai spreken het hoogstwaarschijnlijk nog beperkter dan jezelfā¦hahaā¦
thailand is een prima reis om in te reizenā¦je schema ziet er mooi uitā¦
alleen zou ik ook even gaan kijken in het zuiden op een mooi strandjeā¦
leuk om via het openbaar vervoer te willen reizenā¦
neem bijvoorbeeld een nachttreinā¦erg leuke ervaring!
Heb je er ook al aan gedacht om 1 van de eilanden aan te doen? Heel relaxte sfeer daar, en je kan er duiken, of gewoon snorkelen.
Als je in Chiang Mai op zoek bent naar een hostel kan ik je de Green Tulip aanraden, vlak bij de Wat Pra Singh, 1 van de mooiste tempels van Chiang Mai. De sfeer in dat hostel is echt fantastisch, de uitbaatsters zijn echt warme, behulpzame vrouwen, en je wordt er niet als een nummer behandeld.
Wat Ayuthaya en Sukothai betreft, zou ik zeker Ayuthaya aanraden, omdat dat bij ons veel authentieker overkwam. Sukothai is heel mooi, maar deed ons een beetje aan een āaangelegdā park denken. Leuk wel om met de fiets rond te toeren.
Wij hebben veel met de trein gereisd, en ook met Thaise busmaatschappijen. Voor lange treinreizen best op voorhand kaartje boekenā¦
Thailand gaat je zeker bevallen! Niet twijfelen, gewoon doen!
Inderdaad niet twijfelen om naar Thailand te gaan gewoon doen. Het is een makkelijk land om door heen te reizen en alles is best wel goed geregeld voor de toerist.
Verder spreken ze in Thailand me no have engels dus dat moet zeker gaan lukken.
Ik heb trouwens beter leren engels spreken op reis ik sprak toen ik weg ging bijna geen engels.
Je zou van tevoren ook wat Thaise woorden kunnen leren, naast dat het altijd handig is, waarderen de Thai het ook heel erg als een farang wat Thais spreekt of het op zān minst probeert.
Info met betrekking tot muay thai kan je o.a. op de volgende websites vinden: