Thailand combineren met perhentian islands

Wie o wie kan me helpen??
In augustus 2015 willen mijn vriendin en ik 3 weken naar thailand op vakantie en afsluiten op perhentian islands in maleisie. Op thailand willen we zeker Bangkok, national park khao sok (olifanten/natuur) en kho phi phi zien. Vanuit thailand willen we zo snel mogelijk naar perhentian islands komen , met een vlucht?? Om daar de 3 a 4 laatste dagen van de vakantie te verblijven. Weet Iemand een leuke route voor 3 weken thailand en perhentian island?? En kan ik het beste van nederland naar bangkok vliegen en dan vanuit kuala lumpur terug naar nederland ?

Mvg

Het hangt ervan af waarvandaan je naar de Perhentians wilt reizen. Zit je in Bangkok of noordelijker, dan zou je vanaf Don Mueang Airport (Bangkok) met Air Asia naar Narathiwat kunnen vliegen en vanaf daar verder per minibus tot de grens bij Tak Bai of Sungai Kolok. Daar kun je resp. per boot of te voet de grens over en in Maleisië met lokaal vervoer (bussen?) verder. Je kunt vanaf Bangkok ook “omvliegen” via Kuala Lumpur naar Kota Bharu en daar verder. Een andere mogelijkheid is vanaf Bangkok per rechtstreekse bus of trein naar het eerder genoemde Tak Bai (bus) of Sungai Kolok (bus of trein) reizen. Echter, dat zal veel tijd kosten en erg vermoeiend zijn t.o.v. het vliegtuig.
Maar zit je al in Zuid-Thailand (Khao Sok, Koh Phi Phi), dan zijn de bus en trein opeens veel interessanter. Als je dan ook nog eens overdag reist, dan kun je genieten van het mooie Zuid-Thaise landschap.

Phi Phi is trouwens een toeristenval. Erg duur en te populair voor het kleine oppervlak om lekker te ontspannen. Ik zou zelf voor Krabi kiezen, zeker omdat jullie naar de Perhentians willen.

Een route van drie weken zou iets kunnen zijn als:
-Bangkok
-Kanchanaburi
-Ayutthaya
-Chiang Mai
-Khao Sok
-Krabi
-Perhentians

Tot slot terugvliegen vanaf Khota Baru (via KL) of Narathiwat (via Don Mueang en de shuttle bus of een taxi naar Suvarnabhumi). Drie weken is wel kort. Ik zou één of twee bestemmingen schrappen!

Je gaat naar Phi Phi, vandaar kun je makkelijk naar krabi en vandaar is Perhentians niet ver.

En ja, Phi Phi is erg toeristisch maar ik vind het toch wel luek om zo af en toe te zien. Ga er ongeveer 1x per jaar een paar dagen heen, en dat is nmm zeker de moeite waard.

In principe is in feite alles te combineren. Echter belangrijke factoren die bepalen of bedachte combinaties werkelijk haalbaar, te doen en ook nog leuk zijn, zijn het beschikbare budget. de beschikbare tijd en de afstanden en benodigde reistijden tussen diverse bestemmingen.

Over je budget zie ik geen gegevens, je beschikbare reistijd is kennelijk drie weken.

Drie weken om rond te reizen naar bestemmingen die nogal op afstand van elkaar gelegen zijn, is sowieso een factor, die een vakantie snel van een periode om te relaxen in een stressrace veranderen.

Het is natuurlijk maar net waar zelf je voorkeur naar uitgaat.

Op basis van de door jezelf verstrekte informatie, ben ik geneigd om te zeggen: ‘Perhentian, wat is daar volgens jezelf zo speciaal aan?’. Zo speciaal zelfs, dat je je toch al beperkte reistijd van drie weken nog eens extra wilt belasten met een bezoek aan die bestemming.

In Thailand is genoeg te doen en te zien om drie weken moeiteloos te vullen. Hoe dan ook, verder plezier met de voorbereidingen gewenst en later een aangename vakantie.