Thailand - Cambodja; tips voor Cambodja?

Hallo,

In juli vertrekken wij voor 4 wkn richting Thailand en Cambodja. Omdat er zoveel informatie op dit forum staat, weet ik niet goed waar te beginnen en vraag ik graag jullie hulp voor een eventueel reisschema/bezienswaardigheden. We reizen eerst 2 wkn door Thailand om vervolgens richting Cambodja te gaan (na 4 wkn vanuit Bangkok weer richting NL). Daarnaast vraag ik me af hoe het beste via land richting Cambodja te reizen en hoe het gesteld staat met het aanvragen van een visum, etc.?

Graag jullie reactie!

Hoi, wij gaan in April voor 3 weken thailand en Cambodja… Omdat dat voor 2 landen niet erg lang is hebben we keuzes moeten maken.
We doen 1 weekje Siem reap en omstreken (voor Phnom Penh, helaas geen tijd) en dan 2 weekjes het zuiden van Thailand. (We zijn wel al eerder een weekje in Thailand geweest, toen Bangkok, Koh CHang en Kanchanaburi gedaan)

Dit is wat wij gaan doen:

 19 april: Bangkok (aankomst 06u55)

 20 april: bezoek Ayutthaya met de trein (als we ons fit genoeg voelen)

 21april: Vlucht Bangkok - Siem Reap

Bangkok (DMK) Don Mueang International Airport 10u20
Siem Reap (REP) Siem Reap International Airport 11u30

 22 april tot 28 april: Verblijf Siem Reap ( Angkor Tempels, Bezoek aan Platteland tonle sap meer, bezoekje aan Kbal Spaen watervallen, excursie naar Koh Ker, Beng Mealea en Prasat Preah Vihear)

 28 april: Vlucht Siem Reap – Bangkok

 29 april: Vlucht Bangkok – Phuket
Doorreis Khao Sok

 30april en 1 mei: Khao Sok Jungle

 2 mei: doorreis naar Phuket

 3 mei tot 8 mei: phuket aan de rustige kant (met excursies naar Phi Phi eilanden en Phang nga bay)

 8 mei: vlucht Bangkok

 9mei: Bangkok

 10 mei: vertrek naar huis :vak01:

We hebben het zo geregeld dat we telkens op dezelfde plaats in Bangkok logeren en daar ook baggage kunnen stockeren, zodat we kunnen wisselen telkens als we daar terug komen.