Thailand: begin juli tot begin augustus 2011

Hallo reizigers,

Ik ben Lisette, 25 jaar en zit in het onderwijs. In mijn vakantie wil ik graag reizen en heb ik geen zin om 6 weken alleen thuis te zitten!! Ik heb daarom een ticket naar Thailand geboekt van 3 juli tot en met 4 augustus en zou het leuk vinden om met iemand te reizen of in ieder geval de eerste dagen, of eventueel als je daar al zit om met iemand te reizen. Ik ben verder niet moeilijk en boek en plan alles ter plaatse. Ik heb natuurlijk wel ideeën over wat ik wil gaan doen en dat is voornamelijk Thailand ontdekken. Eventueel een buurland bezoeken spreekt mij ook aan. Ik ga daarom niet met een georganiseerde reis omdat ik alles zelf doen en ontdekken leuker vind. Wat over mijzelf: ben avontuurlijk, sta voor alles open, gezellig, niet moeilijk en heb reiservaring.
Iemand die hier wat mee kan?

Groetjes,

Lisette

Hoi Lisette,

Wat toevallig dat je dan naar Thailand gaat. Ik ga precies dezelfde periode, ook ik ben gebonden aan schoolvakanties. Lang leve het lesgeven :slight_smile:
Met welke maatschappij vlieg je? Ik vlieg op 4 juli met egyptair. Ben je wel eens eerder in Thailand geweest? Wie weet kunnen we wat afstemmen met elkaar?

Groetjes Cecile

Hoi Cecile,

Ik ben nog nooit eerder in Thailand geweest, überhaupt niet in Azië. Heb heb wel in Afrika gereisd. Ik vlieg met de KLM, aankomt 4 juli. Jij al eerder in Thailand geweest en wat zijn jouw plannen?

groetjes

Hee Cecile en Lisette,

Op 6 juli kom ik aan in Bangkok en ben tot 28 augustus in Thailand. Mij lijkt het leuk om naast Thailand ook naar Angkor Wat in Cambodia te gaan. Ik vond het ook avontuurlijker om te reizen zonder voorgeplande groepsreizen dus ik ga alleen. Maar het lijkt me wel prettig/ gezellig om de eerste dagen/week wat samen te doen of de cultuur shock te overleven :stuck_out_tongue:
Niet gebonden aan schoolvakanties ben ik grafisch vormgeefster en woon in Gent, België:)
Lijkt het jullie leuk om af te spreken of bijvoorbeeld naar angkor wat te gaan?
groetjes
Astrid:wereld:

Hoi Astrid en Lisette,

Ik ben afgelopen zomer ook in thailand geweest. Weet een klein beetje wat ik kan verwachten. De cultuurshock was toen voor mij wel erg groot. Gelukkig kan ik me daar nu iets op voorbereiden.
Ik wil de eerste dagen in Bangkok in ieder geval een fietstocht gaan maken. Heb een website gevonden waarbij dit wordt geregeld door een Nederlander (Hoe kan het ook anders ;)). En graag wil ik ook naar de Floating Market.
Richting Cambodja gaan vind ik geen probleem. Het is alleen wel zo dat je als je naar een ander land bent geweest binnen 15 dagen uit Thailand moet zijn. Dan moet dan ivm je visum.
Persoonlijk lijkt het me ook erg tof om naar een Full Moon Party te gaan. Niet dat ik zo van de dikke feesten ben, maar zoiets lijkt me wel erg speciaal om mee te maken. Weet niet hoe jullie hier eventueel over denken.

Ow, ik kom trouwens 5 juli aan :slight_smile:

Groetjes Cecile

Hela,

is dat een fietstocht door bangkok door Co van Kessel? Want die wou ik ook graag doen op aanraden van een vriendin die dat gedaan heeft :slight_smile:
Overigens ben ik uit Nl maar woon in België. Ik heb een visum genomen met 2 entries waardoor ik normaal gezien wel naar Cambodia kan zonder problemen, ik ben er nog niet uit of ik dit in het begin of aan het eind van de reis wil doen. Heb opgezocht dat naar angkor wat gaan nogal een reis van treinen/tuk tuks en taxi’s vergt als je niet met de dure vliegreis wilt gaan, dus lijkt me wel fijn dat niet alleen te doen. Verder zijn de plannen naar chiang mai en ko tao.
Misschien kunnen we dat hollands fietstochtje samen doen?
groetjes:dag:

Hey Meiden,

Dat fietsen lijkt mij een leuk idee. Ik had er ook al wat over gehoord en dat het een aanrader is om te doen. Heb me er verder nog niet in verdiept maar klinkt leuk om deze tocht samen te doen.
Ik wil eerst naar het Noorden van Thailand reizen en de laatste week(en) naar het zuiden en de eilanden bezoeken dus ook de Full Moon party! Ik hou wel van een feestje :thumbsup: Wie weet aan het eind nog Cambodja.
Ik wil gewoon zoveel mogelijk zien en doen in de weken dat ik er ben. Weten jullie al waar je verblijft in Bangkok? Ik ben dat namelijk nog aan het uitzoeken. Misschien iemand tips.
Ik zeg we spreken wat af, aangezien we allen op dezelfde tijd daar zijn!

Groetjes

Hoi hoi!

Ik vind het prima om wat af te spreken. Leuk!
Ik wilde proberen om jullie een personal message te sturen, maar op de 1 of andere manier lukt het me nu niet. Wie weet is 1 van jullie er handig genoeg mee :slight_smile:
Voor de fietstocht heb ik de link van Co van Kessel gevonden. Een aantal weken geleden heb ik ook al contact opgenomen met hun organisatie. Zal de website er ook even bijzetten:

http://www.covankessel.com/nl/homeNL.php

Voor wat betreft een slaapplaats in Bangkok hebt ik nog geen enkel idee. Afgelopen zomer heb ik in het Viengtai Hotel gelogeerd (ligt achter Koh San Road). Leuk hotel, maar het was een hotel… En eigenlijk wil ik dit jaar vooral naar hostels. Ook daarvoor heb ik er 1 gevonden waar ik erg enthousiast over ben. Het ziet er geweldig mooi uit (of het nu nog steeds zo is, weet ik niet…). Heb eigenlijk ook geen idee waar het precies ligt, maar het moet goed te doen zijn.

http://www.udeebangkok.com/index.html

Afgelopen jaar ben ik al naar Chiang Mai geweest, dus dat laat ik dit jaar schieten. Zou het je zeker wel aanraden om daarheen te gaan hoor! Vooral de markt op zondagavond is een belevenis. Veel leuke en vooral ook goede souveniers (voor een leuk prijsje). Maar de hele sfeer was ontzettend leuk.

Ik wil ook graag naar Ayuttaya, Lopburi en de Dodenspoorlijn. Om daarna richting het Zuiden te reizen. Cambodja is ook nog een optie hoor :slight_smile:

Groetjes Cecile

Ik ben ook de laatste 3 weken van Juli in Thailand. Zou naar Tibet gaan maar de grens is dicht dus alles is geannuleerd. Dus afgelopen weekend besloten om naar Thailand te gaan mede omdat het makkelijk te reizen is als je alleen gaat en ik niet veel tijd meer heb voor voorbereidingen. Ik moet de vlucht nog boeken (kost momenteel ongeveer 950 euro zouden ze nog duurder worden als ik nog wacht of goedkoper?). Heb nog helemaal geen route en moet de lonely planet nog kopen. Zag wel nog in de columbus een stuk over de ongerepte eilanden staan en dat zag er aantrekkelijk uit. Staat er al een datum vast voor de fietstocht want ik zou wel mee willen als jullie nog in Bangkok zijn als ik aankom.

Groet Demond

Hoi hoi,

Er zijn nog niet echt concrete plannen over welke dag we gaan fietsen. We komen in ieder geval op 4, 5 en 6 juli aan. Ik weet niet wanneer ze zelf in Bangkok aankomt? En wanneer je weer vertrekt? Wie weet kunnen we wat met elkaar afspreken.
Ik zou graag na ongeveer 3 dagen Bangkok willen verlaten om verder te reizen. Dat zou dan ongeveer rond 8/9 juli zijn. Maar dat ligt er dus een beetje aan hoe het gaat lopen.

Groetjes Cecile

Hey,

Ik kom als eerste aan in Bangkok (de 4e) en was ook niet van plan heel lang te blijven. Ik wil dus zo snel mogelijk de fietstocht doen het liefst de 7e. Als we het pas de 9e doen, betekent dit dat ik pas de 10e kan vertrekken en dan zit ik bijna een week in Bangkok er is vast genoeg te zien en doen daar, maar ik wil ook graag verder reizen.

Ik zit er trouwens aan te denken om te verblijven in het Diamond house. Aanbevolen in de Lonely Planet en goede recensies op booking.com, ligt in een leuke wijk, veel bezienswaardigheden en vlakbij de Ferry, druk en dus lijkt het mij ook echt een plek om mensen te ontmoeten.

Als jullie de 7e te vroeg vinden hoor ik het graag! Voor mij zou dit prima uitkomen.

:dag: Lisette

Hallo!

Ik heb me dus een beetje vergist ik kom op 7 juli aan, pas in de namiddag, 6 juli zat zo in mijn hoofd van vertrekken dat ik dat over het hoofd zag :). Lisette zou ook graag ongeveer 3 dagen in Bangkok zijn heb ik vernomen. Het kan dus best zijn dat de fietstocht een beetje lastig word dan? Ik wil hem nog wel doen, maar jullie hoeven ook niet daarvoor op mij te wachten. Dan kunnen we misschien net zo goed gewoon een thaise thee drinken ergens tussendoor :slight_smile:
groetjes!

Op zich zou de 8e natuurlijk ook kunnen, dan moet ik mijzelf zoet houden met veel dag tripjes in en rond Bangkok. Ik ben alleen bang dat als ik dan de fietstocht ga doen, ik het meeste dan zelf al heb gezien :-S

Hoi hoi!

Het liefste zou ik ook gelijk de 6de of de 7de gaan fietsen. Ook omdat ik daarna weer verder wil en niet te lang in Bangkok wil blijven aan het begin. Lastige keuzes zeg… Heb geen idee wat de andere gegadigden hiervan zeggen…

Heb nog wel een nieuwe website gevonden voor een fietstocht.
http://www.bangkokbiking.com/nl-index.phtml

Misschien ook het bekijken waard :slight_smile:

Groetjes Cecile

Heb het ticket geregeld! Vertrek 8 juli en kom 9 juli aan. Ik zal dan alleen gaan fietsen want jullie zijn dan allemaal alweer vertrokken.
Een goede reis voor jullie, geniet ervan!

Hoi!!

Wieuw!! Nog maar een weekje en dan zitten we al of gaan we naar Thailand! Ik begin er steeds meer zin in te krijgen :slight_smile:
Gaan we nog iets afspreken voor een eventuele fietstocht? Lijkt mij persoonlijk wel erg leuk. Zijn we toch niet zo alleen in Bangkok :wink:

Hoor het wel :slight_smile: