Hey iedereen!
Wij reizen in november af naar azie! We vertrekken met 3. Een persoon komt al na 1 maand terug, en wij blijven met zijn tweetjes nog 1,5 maand verder. Ond voorlopige plan ziet er als volgt uit.
Aankomen op bangkok
Direct doorreizen naar ko chang
Angkor wat
Vliegen naar phuket ( duiken)
Doorreizen naar bali (een week op bali en 1 maand is al voorbij) wij blijven met zijn tweetje nog voor lombok en flores te zien
Myanmar (3 weken)
Afsluiten in bangkok ( 5-tal dagen)
Het is nog maar een voorlopige versie. Maar ik zou graag eens horen wat jullie hiervan denken. Is het logisch? Do’s en dont’s? Tips? Andere suggesties? Alles is welkom!
Alvast hartelijk dank voor jullie moeite!
Groetjes, elien
Ik zou de route niet op deze manier aanpakken, met name voor de persoon die maar één maand blijft niet.
Je geeft aan Bangkok over te willen slaan, en direct door te willen reizen. Vervolgens vlieg je later naar Phuket. Ik zou er eerder voor kiezen om meteen naar Phuket te vliegen.
Zelf moet ik er trouwens niet aan denken om 3 landen in een maand te proppen. Je bent net ergens een beetje gewend en dan moet je weer naar het volgende land. Ik zou daarom kiezen om óf in Thailand en Cambodja te blijven, óf naar Thailand en Indonesie te gaan. Mocht je toch perse 3 landen willen bezoeken, dan zou ik van BKK (via Ko Chang) naar Cambodja reizen, en daarvandaan naar Bali. Je hebt dan net wat meer rust.
Maar we zouden graag naar de omgeving van phuket gaan omdat je daar mooi kan duiken naar het schijnt…
Het is zo moeilijk om te kiezen tussen al dat moois!
Mooi duiken kan je op heel veel plekken. (Ik heb inmiddels een kleine 600 duiken gemaakt, heel veel mooie plekken gezien en nóg meer mooie plekken niet gezien.) Ik ben zelf nooit in de verleiding gekomen om een weekje naar Phuket te vliegen om daar te gaan duiken. Maar misschien denkt Steven (zie Thailandforum) daar anders over
Het is inderdaad soms lastig om keuzes te maken, maar je hoeft niet alles in één reis te proppen. Dan heb je een goede reden om een keer terug te gaan.
In Thailand heb ik nooit gedoken, in Indonesië dook ik bij Pulau Weh, Bali, de Gili’s, Flores en Alor. Kijk even op mijn website voor foto’s en meer info.
Wij zijn nu bezig met onze padi te halen hier in belgie! dus geen ervaring…
Aangezien wij nog niet veel ervaring hebben zullen we snel impressed zijn denk ik !