Goedemorgen,
Over 3 weken vertrek ik (vrouw) voor 4 weken naar Thailand met de rugzak. Ook voor het eerst in mijn uppie dus dubbel exiciting. Ik wil graag het Thai boxing zien. Niet dat vechten me ook maar iets boeit, maar wel wil ik graag de sfeer erom heen proeven aangezien het volksport nummer 1 is. Nu hoor ik van een aantal kanten dat ik dat niet moet doen, want het is behoorlijk agressief zowel binnen als buiten de ring. Ik weet dat ze in Bangkok 2 grote stadia hebben die niet ‘dodgy’ zijn. Maar toch, moet ik me zorgen maken?
Ik zou niet weten waarom je zorgen te maken. Ik heb nog nooit tijdens een Muang Thai evenement problemen gezien en nooit iets gemerkt dat mij als verontrustend overkwam. Ik ben wel een man, maar ik geloof niet dat Thai een vrouw alleen zullen lastigvallen als je daar geen aanleiding toe geeft.
Een ding kun je misschien maar beter wel opletten: blijf weg van dronken Thai. In die toestand kunnen ze inderdaad soms heel vervelend en agressief doen.
Voor Thailand in het algemeen geldt trouwens dat je beter kunt vermijden om betrokken te geraken bij Thaise problemen. Blijf weg van dronken mannen (en vrouwen, want die zijn nog erger), ga nooit een discussie aan over (Thaise) politiek, respecteer hun opvattingen (over koningshuis, opvoeding, done en not-done, cultuur, etc…) en ga er niet over in discussie.
Je zal tijdens zo’n Muang Thai evenement, misschien in het voorprogramma, jongetjes zien boksen van 5 of 6 jaar oud. Als er dan bloed vloeit, wat wel eens gebeurt, kan dat behoorlijk choquerend overkomen.Hou je commentaar dan voor je.
Goed om te horen dat ik me geen zorgen hoeft te maken. Ik kon alleen niet uit je reactie opmaken of je het zelf een leuke ervaring vond.
Je weet of je aar binnen ook foto’s mag maken? Ik vind het namelijk enorm leuk om mensen/ gebeurtenissen zo te fotograferen dat je gelijk het karakter/ de cultuur van het land weergeeft.
Ja, ik vind het wel leuk om af en toe een Muang Thai wedstrijd te zien. Het is ook de moeite waard om eens een Muang Thai school te bezoeken of lees er wat over. Het is veel meer dan sport of boksen alleen, weet je. Er zit een hele historiek en levensfilosofie achter. Het is voor de vechters zelf een spirituele ervaring.
Ja, je kunt zonder problemen foto’s nemen. Probeer wel dicht bij de ring te geraken voor mooie foto’s.