Probeer eens met de douane te bellen, die moeten het wel weten.
Ik heb ooit eens gehoord dat er minimaal een week tussen moet zitten. Maar nu las ik weer ergens anders (weet ff niet meer waar), dat ze een stuk strenger zijn geworden aan de grens, dus daar zou je toch antwoord op je vraag moeten krijgen.
Succes!
De douane heeft er niets mee te maken, die doen alleen import en export van goederen controleren. Op de luchthaven mogen ze namens immigration sommige stempels zetten, maar als je niet in het profiel van de standaardtoerist valt (bijv. met vakantiehuis in Canada en te vaak erheen gaan), dan wordt je toch echt naar immigratie doorgestuurd.
CIC heeft een speciale handleiding om te bekijken of je aan de eisen voldoet om binnen te mogen komen. Samengevat betekent het dat ze niet de indruk moeten krijgen dat je illegaal gaat werken of stiekem hier gaat wonen en zo langer blijft dan die 6 maanden. Bij twijfel moet je kunnen aantonen dat je voldoende banden hebt met Nederland (baan, huis, andere verplichtingen… alleen familie en vrienden daar hebben telt niet).
Enforcement Manual 04 gaat hier op in. Ik heb ooit een manual gezien met een mooi overzichtelijk schema, maar die kan ik zo snel niet meer vinden.
In het kort: er is geen minimum tijd voordat je weer terug kan. Je moet alleen ervoor zorgen dat je niet geweigerd wordt door een paranoïde immigrationbeambte aan de grens.