terug sturen van overbodige kleding

Hi All,
Wie heeft er ervaring met het sturen van pakketten vanuit China naar Nederland??
Pas een doos opgestuurd met kleding, die ik de komende maanden niet meer nodig heb en met wat cadeautjes voor mijn kinderen.
DHL heeft bij het afleveren in Nederland daar nog eens 76 euro voor gevraagd als zijnde invoer rechten. Of BTW.
Zo vreemd dat je nu helemaal niet meer een normaal pakket met prive spullen vanuit China naar Nederland kan sturen, zonder extra belasting!!!

Wie heeft een goede raad!!!
Alvast bedankt.
Jannick

Hallo,

Ik heb herhaaldelijk op dat moment overbodige kleding naar holland teruggezonden zonder enig probleem, echterdoe je ook cadeautjes en andere zaken in het pakket dan ligt het iets anders want over die Nieuweartikelen worden invoerrechten en handelingskosten in rekening gebracht.
Artikelen die boven ruim 20 € kosten (in totaal) worden aangeslagen voor invoerrechten ,BTW en evt BVB, noem maar op.
Het is verstandig om cadeautjes etc zelf in je koffer mee te nemen, dat kan tot ik dacht 420 € ,bonnetjes erbij !, en heb je problemen met het gewicht dan ~gebruikte Kleding~~ retour zenden met post maar dus heel duidelijk op het groene stikkertje voor de belastingen aan laten geven dat het dus gebruikte kleding is en niet slim proberen te doen door nieuwe kleding mee te verzenden want het wordt gewoonlijk gecontroleerd.
De pakketten dienen om het betaalbaar te houden per zeepost verzonden te worden, het wil niet zeggen dat het echt over zee gaat maar in elk geval moet je rekenen dat het pakket 4-6 weken onderweg is.
Groetjes

Eh ,tarieven zeepost +/_ 25€ per tien kilo, max 20 Kilo !

1 like

Het is heerlijk je uitpuilende rugzak te ontdoen van overtollige kleding, aankopen en wat je nog meer niet nodig denkt te hebben op komende reis.
In april hebben wij 2 rugzakken omgekeerd in Shanghai en alle ‘overbodige’ troep in een daarvoor ontworpen doos (verschillende maten verkrijgbaar), op het postkantoor verpakt en naar Nederland verzonden. (seamail)
Een zeer hulpvaardig meisje hielp en controleerde de spulletjes.
Voor €20 ben je ‘alles’ kwijt en je rugzakritsen staan niet meer op springen. 2 maanden later komt alles aan zonder extra kosten.
Eigenlijk doen we deze actie op veel van onze reizen anders kan je gewoon niets kopen.

groet, dick