een paar dagen terug kreeg ik een brief van de post.
Mijn pakketje wat ik vanuit Vietnam naar Nederland wilde sturen houden ze vast.
Het is onduidelijk wat de inhoud en waarde van het pakket is. (Ik meen dat ik die had aangegeven bij het opsturen, maar dat terzijde)
Nu is mijn vraag of en hoeveel aan belasting zou moeten betalen. De kleren heb ik daar op maat laten maken. Bij elkaar hebben ze een waarde van ongeveer €140. Vallen ze, aangezien ik ze daar zelf heb gekocht en opgestuurd, nog onder de toeristen invoer etc?
Een verhelderend antwoord zou zeer worden gewaardeerd.
Is deze kleding al in Nederland, of word je zending in Viet Nam vast gehouden?
Wanneer in Nederland, door wie worden ze vastgehouden; de pakketdienst of de douane?
Heb je de faktuur nog?
Staat daar op dat het een kledingstuk is in de stiijl van …; dus niet een stuk is "van " ( dus duidelijk is dat het geen namaak is ).
Met beantwoorden van deze vragen kan ik je wel wat meer verder helpen denk ik.
de kleren worden in Nederland door de pakketdienst vastgehouden.
Het is kleding die op maat gemaakt is in Vietnam.
Ik weet haast zeker dat ik bij het verzenden heb opgegeven wat de inhoud en waarde van het pakket is.
(Ik heb 2 keer iets naar huis gestuurd vanuit Azië deze haal ik mogelijk door elkaar)
Bedankt voor je antwoord.
Ik werk in de logistiek en ben een aantal jaren als declarant werkzaam geweest.
Maar zoals ik er tegen aan kijk heeft dit niets met de belastingdienst te maken, want anders had je van hen wel een brief gekregen.
Kan er naast zitten, maar denk het niet, of het staat in de douane loods van de pakketdienst.
Zou je mij een PM kunnen mailen van de pakketdienst en ga dit morgen even navragen kom er dan op terug.
Denk wel dat het goedkomt.