Heeft er iemand ervaring met het verzenden van postpakketten
vanuit Vietnam??
Wat zijn de gemiddelde kosten voor een pakket van 10-15 kilo?
Hoor het graag! :dag:
Hoi Wilma,
Wanneer je alles invult komt het bedrag aardig bij het gemiddelde.
gr.
Ton.
Hoi Ton,
Bedankt voor je snelle reactie!
Heb even gekeken op parcelmonkey, maar kan daar alleen maar info vinden over pakketten naar Vietnam?
Wat ik zoek is info over pakketten vanuit Vietnam, wij reizen 6 weken door Vietnam en willen zodra wij het noorden hebben bekeken onze wandel/berg schoenen per post versturen naar huis om te voorkomen dat wij deze moeten sjouwen in onze backpacks.
Gr. Wilma
Hallo Wilna,
Heb er naast gekeken.
Nieuwe poging.
Ik heb gekeken bij TNT, de vietnamese post en DHL en ben wel een beetje geschrokken van de prijzen.
Voor een pakket van 40x40x40 cm ( 2 paar schoenen ongeveer + wat andere items ) en 10 kg kom je uit op prijzen van tussen de 150 en 220 euro.
Bij de laatste wel even een vertaalprogramma laten werken, is het vietnamese postbedrijf.
Deze prijzen bij een minimale verzekering van misschien een euro 4 per kg.
Wil je je bij-verzekeren dan wordt het duurder natuurlijk.
Ik hoop dat je deze prijzen verwacht had, anders wordt het voor je ook even slikken denk ik.
Stiekem hoop ik dat ik iets verkeerds gedaan heb, maar heb het 2x ingevuld per onderneming en de prijzen waren steeds hetzelfde.
Ik ben weer wat verder gaan zoeken en kwam op deze, maar helaas dezelfde prijsklasse.
Misschien een optie om naar een postkantoor van je laatste bestemming te sturen en ze daar ophalen. wel hopen dat er niets verkeerds gaat.
Verder kom ik ook niet.
Maar misschien in Viet Nam zelf er mensen zijn die andere wegen bewandelen en je verder kunnen helpen.
gr.
Ton.
Hoi Wilma,
Ik sluit me bij het advies van Ton aan. Ikzelf heb ook geen ervaring met het sturen va pakketjes vanuit Vietnam. Ik weet wel dat sommige winkeltjes in Hoi An aangeven dat ze de gemaakte kleren kunnen opsturen naar je huisadres. Maar voor hoeveel?
Of misschien goedkope (en neppe
) wandelschoenen in Vietnam halen en deze weggeven aan eventuele ‘kennissen’ in Vietnam?
Groetjes, Anne
Bedankt voor jullie antwoorden.
Is inderdaad erg duur ben blij dat ik dat nu al weet, dat wordt dus of sjouwen of naar alternatieven zoeken ter plekke!
Groet,
Wilma
Hoi Wilma,
Wij zijn gisteren in Hoi An naar het postkantoor geweest omdat we deze week ook een pakketje naar huis willen sturen. Met hierin een aantal souveniers, wat kleding die we niet meer nodig hebben (Lange broeken, fleece vesten). Ook wil mijn vriend hier een pak op maat laten maken want ook mee naar huis gestuurd kan worden.
De kosten vielen ons erg mee! Tenminste, als je het per zeepost opstuurd. Want via de lucht is niet te betalen. Zeepost doet er 3 maanden over, luchtpost 3 tot 4 weken. Ze wegen je inhoud op het postkantoor en rekenen per kilo voor zeepost, luchtpost gaat per halve kilo.
Ik al hieronder een aantal gewicht / kilo weergeven. (Dit zijn de bedragen voor naar Nederland, die naar Belgie zijn bijna hetzelfde)
5 kilo: $72,44 luchtpost / $24,62 zeepost
8 kilo: $107,69 luchtpost / $ 30 zeepost
10 kilo: $131,18 luchtpost / $33,56 zeepost
13 kilo: $166,43 luchtbpost / $38,39 zeepost
15 kilo: $189,92 luchtpost / $42,57 zeepost
18 kilo: $225,17 luchtpost / $47,96 zeepost
20 kilo: $248,66 luchtpost / $51,55 zeepost
Ook bestaat nog de mogelijkheid om iets EMS te versturen. Dan is het er binnen 10 dagen maar de kosten zijn het dubbele van de luchtpost! Deze heb ik maar achterwege gelaten…
Je neemt alles wat je wilt verzenden in een plastic zak mee naar het postkantoor, daar wegen ze het en zoeken ze een goede doos voor je! Voor de doos en inpakken moet waarschijnlijk ook nog wat betaald worden, maar dat weet ik niet.
20 kilo is het maximum wat je kunt verzenden. De max. afmetingen die je kunt zijn 1,5 m lang en 3m dimension (wat ze hier mee bedoelen weet ik niet precies) Je kunt voor $10 het pakketje verzekeren.
Ik hoop dat je er wat aan hebt! We hebben een kopie van het papier met alle bedragen hier liggen, dus mocht je nog iets willen weten hoor ik het wel! ![]()
Groetjes, Tamara
Hoi Tamara,
Super bedankt voor je info!![]()
De bedoeling is om vanuit het noorden te gaan vliegen naar Hue, dus
moet goed te doen zijn om vanuit Hoi An een pakket te versturen.
Misschien lukt het ook wel vanuit een postkantoor in Hue,weet nu
dat de tariefen per zeepost zijn te betalen.
Nog een fijne tijd in Vietnam!
Groetjes, Wilma
Graag gedaan!
Ons pakket is gisteren op de post gegaan en zou er uiterlijk 3 maanden over doen. Ik ben benieuwd wanneer het er is! ![]()
Groetjes en een fijne reis allemaal!
Is het pakket al gearriveerd? Bedankt voor de tabel met prijzen. Nu weet ik of ik extra souvernirs kan kopen, want alles meesjouwen zie ik niet zitten. ![]()
Ja! Ik ben inmiddels thuis en het pakket is ook gearriveerd! Hij heeft er 2 maanden over gedaan om bij mij thuis bezorgd te worden ![]()
Hahaha! Het duurt even, maar dan krijg je ook wat! ![]()
Super fijn!
Groetjes, Anne
Hoi allemaal,
Weet iemand via welk postbedrijf een pakket bezorgd wordt.
Wij hebben 2,5 maand geleden 2 pakketten verstuurd vanuit Vietnam en hebben een traceercode. Alleen werkt deze code bij geen van de bekende postbedrijven.
Groeten Niels en Danielle
Hallo Niels en daniëlle,
Ik kan je niets beloven, maar wanneer ik weet via welk bedrijf je de pakketten hebt verstuurt en mij via een PB even de track codes kan geven , kan ik misschien wat meer te weten komen. ken wat mensen daar die dan kunnen helpen.
gr.
Ton.
Wij konden ons pakket uit Vietnam ook niet volgen. Zou ook niet meer weten welk postbedrijf het heeft bezorgd.
Zou maximaal 3 maanden duren, dus wellicht zou het komende weken nog binnen vallen.
Hallo S,
Misscien ook voor jouw, even mij een PB sturen, misschien kan iets meer voor je vinden?
Beloven kan ik niet, maar ga wel een poging wagen.
gr.
Ton.
Ik heb mijn pakket al lang ontvangen! Maar toch bedankt ![]()
Ik had laatst de zelfde vraag. Na een tijdje zoeken kwam ik op de site viec.nl uit. Zij vroegen niet veel geld en hadden een erg goede service. Ik hoefde me nergens druk om te maken met betrekking tot de douane o.i.d. Ik zou dus zeker aanraden een volgende keer van dit bedrijf gebruik te maken!