Hoe lang doet een pakketje uit Vietnam erover voordat het in Nederland is?

Begin oktober 2013 heb ik een pakketje laten versturen vanuit Hanoi naar Nederland. Omdat ik de volgende dag vroeg zou vertrekken, heb ik aan het hotelpersoneel gevraagd of zij het voor mij konden regelen. Dat was geen probleem, ze zouden een doos kopen en de verzending regelen. Het zou dan per airmail verstuurd worden en zou de week daarna in Nederland aankomen.
Het is inmiddels maart, vijf maanden later dus en ik heb nog steeds niets ontvangen. Bestaat er nog een kans dat het pakketje bezorgd wordt of was het hotelpersoneel niet zo behulpzaam als ik dacht?

Hallo Anna,

Oei, al 5 maanden wachten.

Het kan nog, maar dan niet met luchtvracht.

Het kan dat jij hen betaald hebt voor luchtvracht, maar zij dit hebben aangeboden bij een transporteur, die dit met zeevracht verstuurd.
Dan verdienen zij wat op de verzendkosten en jij krijgt je pakketje wat later; denk zelf uiterlijk iets van 3 maanden, maar kan ook 4 maanden zijn.
Maar met 5 maanden ga ik twijfelen.

Kan zijn dat de container vol was, en met de volgende is gegaan; even optimistisch, en dan zou het nog binnen kunnen komen.

Maar realistisch bekeken, denk ik zelf , dat het niet meer binnen komt, sorry.
Maar wanneer wel, zou je dit ook kunnen laten weten, denk dat iedereen er benieuwd naar is.

gr.
Ton.

1 like

Hallo Tom,

Hartelijk bedankt voor je duidelijke reactie. Ik heb nog steeds niets binnen, en ik reken er maar op dat er ook niets meer zal komen. Mocht dit nu wel zo zijn, dan laat ik het weten.