Mijn dochter heeft in Konya 2 kleden en 2 zadeltassen gekocht. Ze kan ze in haar bagage meenemen en overgewicht bijbetalen, maar ze zou ze natuurlijk ook als pakket op kunnen sturen. Weet iemand hoeveel dat ongeveer gaat kosten en waar je evt. op moet letten?
Kijk maar eens goed op het internet naar de voorwaarden voor buitengewone bagage. Een kleed rol je op en pas dan niet meer in de koffer. Dit valt onder buitengewone bagage en die gaat bijna altid gratis mee. Ik heb de gekste dingen al meegesleept. Schilderijen, kleden, een boom naart Turkije enz. Echt het is de moeite waard om even na te kijken.
De kleden worden toch ook vaak verstuurd door de zaak waar je ze gekocht hebt?
Zeker weten,Marion;een goede tapijtzaak stuurt het op en regeld douane afhandelingen enzo;bezorging tot de voordeur.
ik zou toch ook eerst kijken of je belasting moet betalen op schiphol over de kleden en de tassen.
je mag maar voor 175 euro invoeren en de rest moet je belasting over betalen,ik heb het zelf meegemaakt door een tapijt te kopen in tunesie,ze zijden daar dat het geen probleem was en is op schiphol maar bij aankomst hadden ze me bij de kladden.er werd gelijk gevraagd wat het was en hoeveel ik ervoor betaald had,ik heb toen de prijs maar een stuk minder hoog gemaakt maar het koste me toch 420 gulden belasting en dat deed zeer.
met opsturen is het presies het zelfde,het komt toch bij de duane binnen en die kontroleren het pakket.
informeer eerst voor dat je een ongeluk schrikt voor de extra kosten.
veel succes.
carlos