Spullen verhuizen met de post?

Hoe hebben jullie dit gedaan?
Ik ga eind December/ begin Januari vertrekken naar turkije en wil toch wel een aantal spullen opsturen.

In welke dozen gaat dit, hoeveel kost het, hoelang duurt het (ik gok 2 weken?)

Alvast bedankt!

ik ga zelf in maart vertrekken, maar mij hebben ze het afgeraden spullen op te sturen, omdat een groot deel verloren kan gaan, dus best wel een risico denk ik groetjes yvonne

Ik kan u dat ten stelligste afraden van de Turkse PTT neemt het niet zo nauw met post en postpaketten en ik kan het weten, zelfs een simpele brief of postkaart komt zelden ter bestemming.
Ik heb aan ons appartement in Mahmutlar zelfs een brievenbus gehangen en die kerel vertikt het om daar ook maar iets in te steken.
Hij dropt alle post van alle bewoners gewoon op de grond.
Ik heb hem al meermaals opgevangen, uitleg en ja zelfs drinkgeld gegeven, altijd “taman, taman” maar het helpt niet.
Zelfs met de postoverste gesproken en ook dit helpt niet ! ! !
Als het echt waardevol is kan u beter zelf deel per deel meenemen of meegeven met mensen die u komen bezoeken.
Evt hier eens posten en er zullen wel altijd goede zielen zijn die iets willen meenemen naar ginder.
Een andere mogelijkheid is alles in een pakket opsturen via een courierbedrijf, het zal, afhankelijk van het gewicht, iets kosten maar dan bent u zeker want het wordt aan de deur en op naam geleverd.

als je dit wil doen vanuit belgie is het maximum 5kg in postpak kost 30euro

bij ons komt alles vlot aan

alleen,indien er iets van waarde inzit moet je naar Izmir douane wordt alles gecontroleerd en getaxeerd en dit kan nogal oplopen

met de post is prima een courier moet zo wie zo via de douane

groetjes vanuit het nog steeds warme kusadasi

hay mijn dochter verhuisd ook eerste week okt naar bursa

we dachten haar kledij en persoonlijke spullen via courierdienst op te sturen maar moet dat dan ook via de douane passeren, en wat verstaan zijn onder waardevolle dingen?

haar tv en radio laten we hier, meubels ook maar we hopen dat kledij en haar schildersspullen geen problemen zullen opleveren

tja,kmedij weet ik echt niet maar als de pakken zwaarder zijn dan 5kg per koerier gaat het eowieso via de douane,en echt waar ze zijn niet de makkelijkste ,ikzelf heb daarvoor extra kilo’s gekocht bij mijn vliegticket en dan heb je geen problemen want je brengt het zelf mee,

Hoop hiermee te helpen:wereld:

1 like

Dat is natuurlijk ook een optie, u kan het met het vliegtuig meenemen maar dat kost € 15/kg.
Ideaal is boeken met een primium ticket en dan kan u 25 kg/pp ipv 20 kg/pp en 6 kg/pp ipv 5kg/pp handbagage meenemen.
Ik heb € 16 meer betaald voor dat ticket maar daarentegen mocht ik 5 kg/pp bagage en 1 kg/pp handbagage extra meennemen.
Nog nooit problemen gehad met de douane in Antalya.

1 like

Recentelijk ervaring van een aardige Turks/Nederlandse man. Hij spreekt perfect Turks maar moet weer een beetje wennen aan zijn eigen land.

Per post een 2e hands Satelliet decoder op laten sturen die hij voor € 85,- gekocht had. De douane vroeg er nog eens TL 300,-- voor, daarna mocht hij hem ophalen.

Post komt probleemloos aan maar we hebben voor een paar Lira een postbus in Alanya, voor we die hadden kwam er helemaal niets aan. Soms nog niet eens de Turkse rekeningen van telefoon / internet.

Wij hebben ooit 15 m3 meubelen, boeken en kleding verhuisd inclusief computer en stereo met grote boxen met http://www.kayacik.com/. De enige die ik ken die dat voor een redelijk bedrag doet, nooit vragen stelt, geen lijsten, bonnen, enz nodig heeft. Doet het van deur tot deur. Haalt de goederen op verzameld die in Hamburg en komt dan met een volle vrachtwagen in Turkije. Soms moet je geduld hebben voor het in Turkije is. Maar de ervaring is, dat het altijd aankomt en dat al 18 jaar. Niet altijd even makkelijk communiceren met senior het is echt een Turk. Als je hem spreekt doe hem de groeten van Jacob uit Holland

1 like

Mijn vriend is turks, communiceren laat ik aan hem over. Ik ga zo even op die website kijken.

Ik heb bij mijn volgende vlucht al meer bagageruimte geboekt om dingen extra mee te nemen.

Ik las ergens wel dat je bijvoorbeeld aankoopbonnen moet opzoeken zodat je kan aantonen dat het langer dan 6 maanden in je bezit is? Waarvoor is dit dan precies?

Ik heb toch wel ontzettend veel kleren…dan mogen mijn ouders wel in zwemkleding komen als ze mij opzoeken en mijn kleding in de koffers doen. Iemand goede ervaring met het verzenden van kleding?

Waardevolle spullen neem ik uiteraard liever zelf mee met het vliegtuig.

Alvast bedankt voor alle reacties!!

als je vliegt met pegasusairlines.com kan je 20kg bagage bijkopen voor 40euro

1 like

dat is heelgoed om te onthouden , dank je wel betsy

Dat is inderdaad goed om te weten! De meeste zijn een stuk duurder.
Bedankt voor de tip

Dan nog een vraagje, mag je dan voor 1 persoon 2 koffers meenemen?

Je koffer mag namelijk max 32 kilo wegen, maar als je dan 20 kilo bij boekt voor 40 euro heb je in totaal 40 kilo. Mag je dan de 40 kilo verdelen in twee koffers?

inderdaad per koffer 30kg dus 2 stuks en de handbage bij pegasus mag 8kg wegen

32 kg is het absolute maximum per koffer, dat is omdat het personnel niets zwaarder mogen tillen. Alles daarboven wordt gewoonweg geweigerd.
Beter dus verdelen over 2 koffers.

Als ik twee koffers mee neem zal ik het gewicht ook zeker wel verdelen, niet alleen voor het personeel maar ook voor mijzelf natuurlijk :wink:

Ik ga misschien toch proberen om kleding via de post te versturen, uiteraard niet waardevolle spullen. Even kijken hoever we komen en anders misschien mijn ouders wat mee kunnen nemen!

Neem van mij aan dat het de kosten niet waard is om goedkope kledij op te sturen. U kan daar zeker spotgoedkoop zeer mooie kledij kopen.
Om een voorbeeld te geven, daar kan u voor € 50 a 60 een 2-delig pakje laten maken. Eens u daar een tijdje woont zal men u niet meer als toerist zien en echt normale prijzen rekenen.

Hallo ,
Ik heb heel veel kleding, boeken, cd, keukenspullen, en foto’s/lijsten eigenlijk te veel om op te noemen. Ik heb via post.nl verstuurt 20 kg kost 40 euro en voor een paar euro meer kan je het aangetekend verzenden. Het komt keurig aan, mits je alles maar heel goed verpakt in plastic en breekbare spullen extra. Ik had grote verhuisdozen gekocht, en dan is het een kwestie van pakken en wegen. Bij het postagentschap krijg je een bon die je moet invullen. Wanneer je erop zet dat alles gebruikt is en voor persoonlijk gebruik is het echt geen probleem bij de douane. Je moet ongeveer weten wat je in de dozen doet, maar als je iets vergeet te vernoemen is het echt geen probleem. Ik heb 20 dozen verzonden en via het nr track en trace weet je precies wanneer het in Turkije is aangekomen. Wel wordt er met de dozen gegooid, dus echt heel goed verpakken evt. zelfs verstevingen met stretch plastic zou ik aanraden. Ongeveer 2 tot 2,5 week

Bea

hallo, heb jij een werkvergunning of ben je al gehuwd? Mijn dochter kan nog niks laten opsturen omdat ze nog niet gehuwd is en voorlopig werkt ze niet

Hoi,

Ik heb hier mijn huis. Je moet een adres hebben of iemand betrouwbaar kennen die de dozen in ontvangst kan nemen. Of af halen bij het postkantoor.