Spullen verhuizen met de post?

hay Bea

Dus ik kan haar spullen op naam van haar verloofde laten opsturen naar zijn adres en ze zullen het niet tegenhouden of controleren bij de douane?

grts isabelle

Hoi Isabelle,

Zo heb ik het gedaan, gewoon op die aparte stickers ( krijg je bij post.nl gratis.) schrijf je zoveel mogelijk op, en dat alles gebruikt is, en persoonlijk. Ik had ook een bijna nieuwe elektrische heggeschaar gestuurd en daarop gewoon hediye ( cadeau ) geschreven, wel aangetekend dit kost maar 1,60 of zo echt goedkoop, en alles is aangekomen. Er komt een barcode op te staan, en via die kan je met track en trace je pakket volgen. Het wordt gescant, dat er geen drugs of wapens inzitten. Ik heb zelfs een vloerkleed koeievel hier heen gestuurd, mijn kerstboom en spulletjes. Voor sommigen niets van waarde, maar voor mij heel fijn mijn eigen dingetjes te hebben. En als je alles hier moet kopen, hoe goedkoop ook, je bent toch gehecht. Sommige pakketten kwamen al na 8 dagen aan, andere ongeveer 2 weken. Ligt een beetje aan van welk vliegveld ze komen. Mijn spullen zijn via Adnan Menderes Izmir hier aangekomen. En/of mijn vriend kreeg een telefoontje van postkantoor of hij ging het vragen. Maar alles is aangekomen, ik ben niets kwijtgeraakt. Het enige is zoals je kan lezen als iets breekbaar is moet je het echt goed verpakken met tempex etc. en goed in plastic voor waterschade. Maar als je die goedkopen plastic zakken koopt en met stofzuiger vacuum zuigt, kan je best veel in een doos versturen. Ook elektrische keukenapparatuur en schemerlampjes je kan het zo gek niet bedenken haha. Hier was iedereen verwonderd, en ik ben iedere dag blij met mijn persoonlijke dingen. Wel goed opletten max is 20 kg anders gaat Post.nl het niet versturen. Heel veel succes en wil je meer weten, hoor ik het wel. Ik heb in totaal 16 dozen verzonden dus dat is mijn ervaring. Groetjes Bea

Bea

Je bent een schat met je schat aan info :zon02: en omdat je zo snel antwoord. We wonen in België en normaal zouden we het via TNT versturen. Als het lukt laat ik een berichtje na hier op het forum. Mijn dochter huwt 2 maart en het zou leuk zijn als ze inderdaad haar persoonlijke spullen al heeft. Een beetje thuis meenemen in het nieuwe thuisland heet dat :-).
Veel succes in je nieuwe thuisland.

Tot hoors
grts Isabelle

Hallo Isabelle,

Geen dank, ik vind dit heel normaal! Wanneer iedereen elkaar helpt ziet de wereld er een stuk mooier uit! En het is ook fijn dat Wereldwijzer er is, anders zouden we nooit die informatie met elkaar kunnen delen.
Ik kan het be-amen dat het leuk is je persoonlijke dingetjes in je nieuwe leefomgeving te zien. Ook ik wens jullie een heel fijne huwelijksdag en veel succes in het leven!

Dank je, en groetjes

Bea :turkey::NETHERLAN