Terug naar Curacao

Hoi,

mijn partner en ik willen heel graag (binnen anderhalf tot twee jaar) terug naar Curacao. Hij heeft daar zijn hele leven gewoond en ik heb daar vier jaar gewoond voor we naar Nederland vertrokken (in 1996 en 1997). Ik heb al heel wat sites en info gezien maar hoor graag de echte ervaringen van mensen die vrij recent (tot twee/drie jaar terug) zijn verhuisd naar Curacao. Hoe snel heb je werk gevonden, hoe lang duurde het voor de papierenwinkel rond was, wat zijn de instinkers? Wij zijn niet onbekend met het leven daar maar uiteraard is er in de laatste tien jaar het een en ander veranderd daar op het eiland.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten!

Is er echt niemand? Of kent iemand een ander forum/topic waar ik mijn vraag kan stellen?

Ha

De papierwinkel gaat tegenwoordig iets sneller dan vroeger omdat je niet meer naar de politie hoeft maar je langs het hoofdpostkantoor gaat. Form. ophalen thuis even invullen en terug brengen met kopieen. Zorg dat je in Nederland al je papieren regelt als verklaring omtrent gedrag, uitreksels geboorteregister, uitschrijving bij de gemeente waar je woont en als je niet gehuwd bent zorg dan dat je een samenlevings contract heb. Hier erkennen ze alleen maar huwelijk en samenlevings contract heb je dat niet een de een heeft werk en de ander niet dan komt alleen degene met werk voor een verblijfsvergunning in aanmerking. Werk is op dit moment lastig te vinden maar je kan kijken op www.antillen.nu die hebben een vacature bank maar ook links naar uitzendbureau’s verder kan je daar ook het nieuws een beetje volgen.
gr, Hans

Heel hartelijk bedankt Hans!

Hi, er staan een paar infosites op mijn space, misschien heb je daar iets aan. Staat ook de site van de overheid op. Succes met je voorbereidingen! Ik zit hier al meer dan 12 jaar, dus er is in die tijd aardig wat veranderd!

gr. Anneke
http://spaces.msn.com/roxsha/