Terima Kos

voor onze vrijwilligers ben ik op zoek naar terima kos huizen of questhouse
in de omgeving van Untal-Untal, dalung.

Ik neem aan dat je kosthuizen bedoelt en guesthouses. (terima staat alleen op het bordje bij het kosthuis of in advertentie om aan te geven dat het beschikbaar is) Kijk op de website van balipost als je nu in nederland zit, ben je zelf in dalung, vraag dan wat info aan de lokale banjar.

goed plan, de site was me nog niegt bekend. Tja in Dalung wisten ze me niet verder te helpen.
wat bedoel je met de lokale banjar? dank je voor de info. Kun je me vertellen als ik op de Indonesische sites zoek welk woord ik moet gebruiken, want de uitleg over terima kos wist ik ook niet. De taxichauffeur vertelde me alleen dat het een bed en breakfast was.

Een kos is vaak gericht op de lokale jongeren, niet echt op ‘westerlingen’. Dus het is geen Bed and Breakfast zoals je in Nederland gewend bent. Wel heb je soms een luxere Kos voor expats. Nu weet ik niet precies waar het plaatsje ligt, maar volgens mij ligt het niet ver van Kerobokan / Denpasar(?). Hier ken ik zo’n ‘luxe’ Kos, en deze kost zo’n 3 miljoen roepiah per maand.

Wat goedkoper is (ligt aan de periode)is om een gemeubileerd huisje te huren voor een langere periode (vanaf een jaar ofzo). Dit kost je zo’n 20 - 30 miljoen per jaar in deze buurt.

Misschien kun je je wensen iets meer specificeren?

dank je wel, inmiddels de website ook aan het uitpluizen.

Hallo Joke,

Als je een beetje Indonesische beheerst of iemand kent die jou kan helpen dan kun je ook even kijken op de site www.tokobagus.com
Verder zijn er diverse Bali forums waar je wellicht je vraag kunt stellen.
www.bali-information.com/expat_forum of op het forum: vrienden van bali (msn), daar moet je beide wel eerst al lid voor inschrijven.

Iris

hoi iris,
dank je wel voor de tips. ik heb me meteen laten inschrijven op bali-information.com/expats en de vrienden van bali was ik al lid van eveneens Indahnisa.com. Ik ben een beetje bekend met de taal, en anders vraag ik hulp. het is erg lastig om iets te vinden voor de vrijwilligers als het gaat om een langer verblijf. Het moet ook in de buurt van Dalung (Untal2) liggen en op de brommer te doen zijn voor ze. Maar ik blijf zoeken en alle tips zijn welkom.

Hoi Joke,

Hebben jullie geen lokale contactpersoon?
Ligt Dalung ergens tussen Denpasar en Mengwi in of zit ik dan de verkeerde richting op te denken?
Is het geen optie voor de vrijwilligers om in een nabij gelegen dorp iets te huren en met een brommer naar het vrijwilligerswerk te gaan? Wat voor stichting is het eigenlijk (nieuwsgierig :nod:).
De banjar is vrij vertaald de lokale wijkraad, meestal heeft iedere wijk in een dorp/stad een banjar met een gemeenschappelijke ruimte. De lokale inwoners komen hier bijeen voor ceremonies, ontspanning en gemeenschapelijke zaken.
Je kunt overigens voor veel minder dan de 3 miljoen roepiah per maand huren, zeker buiten de toeristische of expat gebieden. Als je even zoekt kun je voor 8 miljoen ook volledige huizen vinden.
Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf een advertentie zetten in de Bali advertiser (mn gericht op westerlingen, Engelstalig) of in de Bali Post (Indonesisch).
Succes,

Iris