Tent of daktent?

Hoi,

Ik vroeg me af hoe jullie overnachten? In een daktent of een losse tent op de grond?
Ik heb namelijk wel eens verhalen gehoord dat 's nachts een leeuw tegen de tent aan ging liggen op de grond of een olifant door het kamp banjerde en daar krijg ik de kriebels van. Wellicht broodje aap verhalen? Wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt!

Hoi Kersenpitje,

Het ligt er maar helemaal aan waar je overnacht. Doe je dat in de natuurparken? In Zuid-Afrika of in Botswana? In een omheinde camping of een niet-omheind camp / camping? Dat maakt natuurlijk wel even verschil. Veiligste is in elk geval een daktent. Lekker hoog slapen, geen leeuw die er bij kan. Olifanten kunnen nog wel langs de auto’s lopen maar die zijn eigenlijk altijd verbazingwekkend voorzichtig. Je hoort ze met name takken en hele bomen slopen, maar het lopen an sich gaat heel stilletjes en ‘netjes’ :wink:
Nadeel van de daktent is wel dat je alles netjes op moet bergen voordat je met de auto eronder op pad kunt. Maar dat is binnen 5 minuutjes gepiept.

Groetjes en probeer vooral van alle dieren / natuurschoon / geluiden en ervaringen te genieten!
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com