Camperen in Zuid Afrika wat en hoe?

Kan iemand mij vertellen wat ik bij camperen in zuid Africa moet bedenken??
Europese campings of zo??
Kan ik daar met een simpel koepel tentje naar toe?
En hoe zit het veiligheid en beesten als je met een tent gaat.

Alvast bedankt voor jullie reacties

groeten jurgen en jantine

Kamperen in Zuid Afrika is prima te doen met elke tent.
Wanneer er wilde dieren zijn zoals in de wildparken zijn de kampeerplaatsen voorzien van hekken. Er zijn veel campings.

Kamperen is goed te doen in Zuid Afrika. Waar je kampeert is veilig, je tent staat binnen een omheining, zodat de wilde dieren niet bij je tent kan komen. Hier in ZA is kamperen erg gewild.

veel plezier in Z.A. :dag:

Ik weet niet hoe een standaard Europese camping eruit ziet, maar over het algemeen zijn de campings in Zuid-Afrika van een prima kwaliteit met goede sanitaire voorzieningen.
Een simpel koepeltentje is idd voldoende.

Kamperen gaat prima in ZA en is bijzonder leuk. Vrijwel alle campings hebben braaiplaatsen en plekken waar je een kampvuur kunt maken. Wel even rekening houden met de periode waarin je gaat. Het is er nu zomer en dan is het 's nachts behoorlijk koud - lijkt me geen feest om dan in een tentje te liggen…

Wel eens van Google gehoord?

Zie daar: http://www.holidayresorts.co.za/

Zijn top voorzieningen voor kamperen aldaar!

Gr. Hans
www.come-along.nl

Ik heb ook in zuid afrika gekampeerd! Het is zeker goed te doen en de voorzieningen zijn over het algemeen ook wel prima. Soms heb je te maken met koude douches e.d. maar goed daar kom je ook wel weer over heen. Wel zijn de nachten vrij koud dus ik had een slaapzak tot -5 en een fleece deken! misschien een handige tip

wij gaan ook camperen, mijn vraag, kan je je auto daar ook gewoon 's nachts veilig laten staan? Heb weleens gehoord dat ze je banden etc jatten?

Groetjes Suus

Ben je niet in de war met de Bijlmer? Ik zou mijn auto niet zomaar naast de tent laten staan in Zuid Afrika veel te link. Ik zou hem onder mijn kussen leggen :wink:

Gr. Hans

Schoelink is kennelijk helaas geen zuid afrika kenner.

Nee ik weet niet veel van Zuid Afrika. Ik kom er pas vanaf 1996 :slywink: en heb er al vele kilometers onder de 4x4 door laten gaan. Maar dat er wielen van auto’s op de campings worden gehaald is voor mij nieuw. Gelukkig slaap ik over dik 6 weken op het dak op mijn Land Cruiser wanneer ik door Zuid Afrika trek dus dan wordt het moeilijk voor die boefjes om mijn wielen te jatten :hihi:

Gr. Hans

http://i300.photobucket.com/albums/nn9/schoelink/cruiser-1.jpg