Camperen In Afrika

Hallo,

Ik en mijn vriend gaan vanaf 25 november 2005 tot 9 maart 2006 rondreizen in Zuid-Afrika, Mozambique, Malawi, Zimbabwe (als dat veilig is) & Botswana. We twijfelen of we een tent mee moeten nemen. Mijn vraag is of iemand weet of er voldoende campings zijn in deze landen en of dat goedkoper is dan slapen in Hostels.
Alvast bedankt!

Groetjes,
Marike

hoi,

Ik ga samen met een vriendin van mij een jaar lang reizen door Zuidelijk Afrika, wij gaan hier en daar ook werken. Meer camperen dan in hostels of lodges. Dat is zeker duuder dan kamperen. En ja, je kan overal kamperen! geen enkel probleem.

kijk op www.zambia.pagina.nl of www.zuid-afrika.pagina.nl enz. veel succes en veel plezier!

groetjes Joan

Hoi Marike,

Afrika moet je ervaren vanuit je tent! Een hostal is te afstandelijk. En ja hoor campings zijn in de landen die je noemt tegenwoordig volop te vinden
Malawi is één en al camping.
Het is niet altijd goedkoper dan een hostal, maar in dat geval toch wel een heel stuk schoner (of t is tenminste je eigen vuil…).
Botswana wat minder plekjes maar in (de buurt van) de parken sowieso wel. (en hotels zijn duur!!). En wildkamperen is ook goed te doen hier.
Moçambique zuid van Beira volop campíngs. Noord hiervan minder
Zimbabwe prima kampeerland, soms zelfs midden in de stad!
En in Zuid Afrika goede campings overal.

groet,

Marcel

Hi Marike,
Beetje laat misschien, maar van mij ook een "go"voor kamperen. Heb zelf ca anderhalf jaar in Oostelijk en Zuidelijk Afrika gekampeerd. Perfect te doen. Genoeg campings. Ga je met een auto, ga voor de daktent: de oplossing. Verder zijn er plenty backpack gelegenheden die je de kop niet kosten. Houdt voor Mozambique wel rekening met de afstanden: die zijn grooooot! Vanwege de nog aanwezige mijnen is bushcamperen daar niet echt een aanrader… Ik ben zelf ook van mening dat het niet echt netjes is om een paar kilometer voorbij een camping te camperen: die mensen verdienen ook hun brood"wij genieten van hun land, daar mogen we best wat voor terug doen.
Maar camperen is echt een aanrader. In de winter (onze zomer) vriest het op sommige plekken en is een hostel, met open haard heerlijk. Maar tegen de tijd dat jullie gaan is het prima te doen.
Ga voor de camping en laat je heel af en toe in een luxe lodge verwennen. Al is het alleen maar even een lunch!
Veel plezier met de voorbereidingen en vraag gerust…

Chimpie

hoi chimpie,

Wat leuk dat je zo enthousiats bent over het kamperen. Linda en ik gaan over 2 weken naar Afrika kamperen voor een jaar. Wij gaan werken en reizen. Wij zullen ook grotendeels van de tijd in Zuidelijk en oostelijk Afrika zijn. Heb je tips voor ons? Heb je leuke adressen voor ons die wij niet mogen missen? (M.b.t. kamperen)

Ik kijk uit naar je antwoord!

groetjes Joan (joanlufting@hotmail.com)