Wie heeft ervaring met camper en/of auto huren in ZA?

Hallo,

Ik heb de vraag al eerder gesteld op andere forums maar niet zoveel reactie gekregen dus stel ik hem hier ook nog maar een keer.

We(m’n vrouw, ik en twee kids, dan 10 en 13) willen volgend jaar een rondreis door ZA gaan maken.:zon02:
Wie heeft ervaring met reizen per camper en/of auto en hoe is dat bevallen? Wat zou je adviseren om te kiezen?

Zijn er mensen die ervaring hebben met Bobo en Helderberg camperverhuur?

Vast bedankt!!

Toon

Hi Toon,

Gave plannen en dit zal zeker een mooie rondreis gaan worden.
Wij wonen inmiddels alweer een tijdje in Zuid-Afrika maar hebben eerder met vakantie ook vaak zelf rondgereisd met huurauto’s. Met campers hebben we zelf geen ervaring maar we hebben inmiddels wel redelijk wat gasten in onze lodge op bezoek gehad die heerlijk rondreden in gehuurde campers. Geen problemen.
Ik ken de genoemde auto/camperverhuurder niet. Er zijn wel redelijk veel verhuurders. Ik zou een vergelijking alleen op voorwaarden kunnen maken. Bij sommigen is het aantal km’s onbeperkt, bij anderen niet, bij sommigen is er een uitgebreide verzekering inbegrepen, bij anderen alleen WA etc. Dat is wel redelijk belangrijk om huurbedragen goed met elkaar te kunnen vergelijken. Ik weet wel dat het redelijk duur is in vergelijking met het huren van een personenauto, maar ja, je hebt dan ook direct je verblijf bij de hand dus dat scheelt dan weer! En zeker met 4 personen kan ik me dan goed voorstellen dat de keuze op een camper valt…
Zuid-Afrika is een prima kampeerland. Afrikaners doen dit ook veel zelf en de voorzieningen zijn op de meeste campings prima. Overal zijn picknick plekken, vaak compleet met barbecues / braais e.d.

Verder is het wegennet en de bewegwijzering over het algemeen goed en kun je hier prima zelf rondrijden. Verkijk je alleen niet op de afstanden!

Ik ben benieuwd welke keuze jullie maken en mochten we jullie kunnen helpen bij het plannen van een route, bezienswaardigheden of andere vragen, mail ons dan gerust even rechtstreeks.

Met zonnige groet vanuit Limpopo,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Hoi Toon,

hieronder mijn reacties:

We(m’n vrouw, ik en twee kids, dan 10 en 13) willen volgend jaar een rondreis door ZA gaan maken.:zon02:

Heel mooi vooruitzicht!!

Wie heeft ervaring met reizen per camper en/of auto en hoe is dat bevallen? Wat zou je adviseren om te kiezen?

Met een auto (type Condor-X-Trail) kun je prima door ZA reizen. Voordeel t.o.v. een camper is dat je sneller kunt rijden. Dat gaat wel meetellen wanneer je op een dag 700 km. wil afleggen.

Een camper is een klein huisje, als je ook in Nederland graag met de caravan op pad gaat dan is een camper een goede keuze.

In de wildparken zou ik persoonlijk liever in een auto rijden, omdat een camper (vanuit de cabine bekeken) wat gesloten aan doet, qua gezichtsveld.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Bobo en Helderberg camperverhuur?

In 2004 hebben wij via Bobo een camper gehuurd, voor 10 daagjes. Was zeer goed bevallen

Veel plezier met het plannen, de halve voorpret toch?

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

Hallo,
Ik weet dat ik hetzelfde zal zeggen als de anderen, maar wil toch graag reageren. Ik heb enige ervaring met het toeren met een camper. Zoals al eerder opgemerkt kijk uit wat de voorwaarden/verzekering is. Bobo campers zijn zeer goed en van de andere weet ik niets. Maar een ding is zeker: Zuid-Afrika is alle werelddelen inéén, schitterend. De campings zijn redelijk tot zeer goed en je vindt ze overal. Ik ben een enorme liefhebber van wild en dat is mijn eerste reden dat ik terug zal blijven gaan naar zuidelijk afrika maar er is genoeg ander moois te bezichtigen. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast worden als ik ben en dat jullie een geweldige vakantie hebben. één tip: wees voorzichtig hang niet teveel de grote toerist uit maar laat je zeker niet bang maken.
willem

Hoi,

Ter bevestiging: BoBo is zeer aan te bevelen. Mijn ouders hadden een erg slechte ervaring met een camperverhuur bedrijf in Honeydew/Randburg (Johannesburg). Ben de naam van dit bedrijf even vergeten. We hebben op zaterdag BoBo gebeld en ze hadden nog een camper beschikbaar: Hij moest en zou schoongemaakt worden dus. Zijn ze speciaal voor ons op zondagochtend open gegaan en de camper in keurige staat opgeleverd. Vriendelijke (Nederlandse) eigenaren.
Alternatief is een auto huren. Controleer in dit geval ook de sites eindigent op .co.za in plaats van .com of .nl. Dat kan je wel eens wat centen schelen…

Veel plezier.

Erwin