Ik heb jullie hulp nodig als voorbereiding op onze reis naar Zuidelijk Afrika in Juli / Augustus 2014, het idee is om een 4x4 camper of een auto te huren (en tent mee te nemen) en daarmee door Zuid Afrika / Botswana / Zimbabwe te rijden.
Ik vind de prijzen van auto / camper huur erg duur, vooral als ik ga kijken bij reisorganisaties die vlucht en camperhuur gecombineerd aanbieden, hebben jullie nog goede tips of betrouwbare aanbieders waar ik eens kan kijken om een redelijke prijs te krijgen?
Zijn campings goed te vinden en is er vaak nog plaats? Waar moet ik aan denken qua prijs per nacht? Is het een verschil of ik met een camper kom (met tent op het dak) of een losse tent?
Hoe zijn jullie ervaringen met autopech en hoe hebben jullie het opgelost?
Hebben jullie tips over mogelijke bezienswaardigheden die we zeker niet mogen missen?
Ik wil een beetje weten wat me te wachten staat en waar ik me op moet voorbereiden dus deel je tips en ervaringen en natuurlijk alvast bedankt voor jullie hulp!
stefan, goede 4x4’s zijn redelijk prijzig om te huren maar je wilt natuurlijk wel een betrouwbare auto hebben met technisch goede auto’s en assistentie als je die onderweg nodig hebt. Autos zijn wel altijd met onbeperkt aantal km’s enbdat heb je wel nodig bij de grote afstanden in Afrika. Campings in Botswana zou ik zeker vanbtevoren bespreken. Zijn vooral in de natuurparken maar kleine campings en die zitten al snel vol.
Mijn vrouw en ik gaan ook in juli/augustus naar Zuid Afrika, en zoals mijn voorganger als schrijft,
een camper of 4x4 is erg prijzig!
Meestal vliegen we naar Johannesburg of Nelspruit en huren aldaar een auto!
Deze keer echter vliegen we naar Kaapstad en willen vanaf daar in een paar weken langs de oostkust
naar het noorden rijden en dan overnachten in B&B.
Deze zijn met de huidige lage Rand zeker goed te betalen, zo vanaf R500 =35€ voor ons tweeen!
Wat betreft kamperen hebben we weinig ervaring, er zijn ook niet al te veel campings en de gemeentelijke
campings hebben vaak wel huisjes voor een redelijke prijs!
Wel zoek ik nu een auto inclusief de one-way fee, om niet straks bij afhalen voor verassingen te komen staan!
Ook nemen wij altijd de volledige all-risk verzekering inclusief banden en ramen!
Van de laatste vijf keer 3x schade! een impala in de deur en twee maal een steen op de voorruit!
Een niet te grote auto voor ons tweetjes inclusief alles op dit moment voor 41 dagen zo’n 580€
Denk aan een kia picanto, hyunday i10 of een chevrolet Spark, een maatje groter als de Toyota yaris
kost al snel 100 euro meer!
Veel plezier en heb je nog vragen, stel ze gerust!