Ik ben voor uiterlijk augustus 2009 in Zuid Afrika op zoek naar een 4x4 camper, bijvoorbeeld een Landrover/Landcruizer die verbouwt is tot bushcamper of een VW Synchro busje. Eisen zijn 4x4, diesel, 2 slaapplaatsen binnen (geen daktent) en bij voorkeur electra en watervoorziening en kookmogelijkheid.
Ik ben van plan van SA te vertrekken dus daar moet de camper zich ergens bevinden.
Ik zoek iets wat me een stuk minder geld kost als 6 maanden huren!
Zuid Afrikaans kenteken is geen probleem, Nederlands is ook goed. Als je iets hebt staan of weet waar dan hoor ik het graag.
Ik heb in 2002 mijn eerste 4x4 gekocht in Pretoria. Ging toen 3 maanden en wist dat ik vaker terug zou komen. Nu in het bezit van een Land Cruiser aldaar. T’is een heel gedoe maar het kan lonend zijn.
Overwegen jullie een buy back deal? Je koopt een 4x4 en ik koop hem gegarandeerd terug. Van te voren goede afspraken maken. Zou een optie kunnen zijn. Kost je iets meer maar dan ben je een hoop zorgen kwijt.
Hi bklerk;Als je van plan bent meerdere jaren na elkaar
Zuidelijk Afrika(RSA/LESOTHO/SWAZILAND/BOTSWANA/
hi bkerk; als je van plan bent meerdere jaren na elkaar
Zuidelijk Afrika(lesotho/swaziland/botswana/namibia/
zimbabwe/zambia) gedurende enkele maanden is de
beste/goedkoopste oplossing je eigen camper te
verschepen per container/20" richting Durban. U kunt hem in Storage afstellen bij Nederlanders die er wonen
gedurende de inaktiviteit(heb ik gedaan bij Belgen van
1997 tot 2000 en dan terugverscheept) Alsook dan van
2003 tot 2005 met andere verscheping) Voordeel is u kent uw camper/eigen gereedschap/onderdelen enz…
De eerste periode was met normal/vw camper, tweede
periode met vw/camper/syncro/16"/dj wat interessanter was voor off-road(savuti/moremi/chobe enz…U hebt wel een Carnet/Triptyque nodig geldig een jaar, aangezien
rsa/botswana/namibia/lesotho/swaziland een Douaneunie zijn, bij de tweede reis een tweede carnet
meedoen en uit/afstempelen aan de rsa/zimbabwe
border enz… heb ik steeds gedaan…no problem…Voor de
Verzekering/camper bij TOURINSURE.DE doen gans Afrika. Als Belg moest ik wel de jaarlijkse Rijtaks(125
euro) verder betalen voor het behouden van de No. Platen…Vroeger was dit niet het geval…
bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb inmiddels net een camper hier in NL gekocht en ga de reis andersom maken (vanuit nederland naar afrika). Verzekeraar ga ik zeker even achter aan want dat kan ik inderdaad niet helemaal (dekking alleen voor groene kaart landen ) vanuit NL regelen.
Hi bkerk; Prima idee, een Overland Trip(langs de Oostkant?) Heb dit gedaan in 1976 Gent…CapeTown h/t met vw/bus, was toen nog de ideale tijd…RCA/ZAIRE/
RWANDA enz…11 maand overgedaan/454OOkm met de nodige oponthouden…grenzen/pannes/weersomstandigheden(regen/modder enz…) Dan nog eens Overland naar Togo
met Storage Plaats in Togo(1989…1991).PS. Zuid Afrika
was toen nog overval/banditisme vrij(Apartheid)…The place to be voor The Overlanders was toen Hilbrown(Jo’Burg) nu hoef je daar niet meer te komen…is kompleet onherkenbaar/vervallen…hanging around people…