Wie weet goede campings in Zuid-Afrika?

Hallo allemaal,

Wij reizen in juli/augustus 4 weken met een camper door Zuid-Afrika.
We zoeken gegevens over campings:

waar, hoeveelheid campings, prijs/kwaliteit, noodzaak van bespreken in bv Krugerpark.
We hebben twee kids bij ons (11 en 13), zijn er zwemmogelijkheden of is het écht te koud??

Is er in NL een campinggids/brochure aanwezig??

Alvast bedankt!!

Oh, nog een vraag.
Is het mogelijk om vrij te kamperen?

Vrij kamperen mag in z.a. niet. Kruger park moet je bespeken dit geld ook andere parken,anders zal je buiten het park moeten overnachten. Ga als je in z.a. bent naar de tourist info die vind je in elke plaats deze helpen je op een uitstekende wijze. Of kijk eens op www. yourtravelcompanion.co.za of naar www.wheretostayonline.com of www. linx.co.za/camps/ deze geven ook wat aanwijzingen over campings.
In elke beetje touristische plaats is wel een kamping. Je bent in de winter onder weg denk er aan dat het s’nachts kan vriezen

1 like

In het Kruger park zal het niet vriezen, maar je kunt wel overwegen als het erg koud is om in een bungalowtje te gaan. Altenatief: warme slaapzakken meenemen :slight_smile:

Voor kamperen in het Kruger park check deze website: http://www.sanparks.org/parks/kruger/tourism/availability.php

Veel plezier met je voorbereidingen!

Groetjes uit de bush,

Corné.

Hallo,

wellicht een idee om het boek ‘Olifanten in de nacht’ te lezen. Het gaat over een kampeerreis in Zuid Afrika en de auteurs noemen een aantal campings met naam en beschrijving. Het boek is te krijgen via de bibliotheek.
Als je goede tips hebt na deze zomer houd ik me aanbevolen. Volgend jaar willen wij met onze kinderen (5-10 jaar) ernaartoe gaan en gaan kamperen.
Ellen

Hallo Ellen,

Leuke tip. :wereld:
Ik zal eens gaan snuffelen in de bieb.
Als ik er aan denk, zend ik je een verslagje na de zomer.

groet,
Aletta