Overnachtingen in Zuid-Afrika

Hallo!

Wij gaan in September of Oktober (of November) ongeveer 3 weken naar Zuid-Afrika. We weten nog niet precies wanneer, het liefst niet te warm, niet te koud, regen is niet erg en we willen vooral veel dieren zien! Mocht iemand hier tips over hebben hoor ik dat graag.

Wat mijn eigenlijke vraag was, we hebben nu weer een discussie over het overnachten, ik zit liever in een hotel oid maar mijn vriend liever in zo’n auto-met-tent-op-het-dak. Wat adviseren jullie?

Groeten
Liandrah

Je kan overal logeren in Hotels of lodges of in B&B ,s. Een auto huren met een daktent kan zeker, maar je mag alleen op campings staan en zomaar ergens…

het kan allerbij dus.

in september is het begin van de lente, je kan de dieren goed zien, omdat ee nog niet veel bladeren aan de bomen, struiken zitten. Soms kan je regen krijgen, maar hoeft zeker niet. En kan het ook warm worden, maar rond Johannesburg is het heerlijke, droge warmte, en aan de kust en in en rond Kruger park, is het vochtiger.
september kan zeker al 25+ worden in het Noorden (Kruger). In de Kaap, Kaapstad, is het een stuk koeler. de maanden erna wordt net alleen maar warmer.

mei, juni, juli, augustus is het koeler, zeker als de zon weg is. Warme kleding meenemen.

1 like

Bedankt voor je antwoord! In Australië hebben we een extra dure camper gehuurd en dachten daarmee kosten te besparen, tot elke camping ook nog eens 30 euro kostte :S Ik zie zo snel niet op wat voor soort campings je terecht komt en hoe makkelijk deze te vinden zijn. En ik weet niet waarom, denk een voorgevoel. Hotels/lodges lijken me veiliger, maar dat kan een misplaats gevoel zijn…