Tent aanschaffen in Kiruna

Beste reizigers,

Aankomende zomer ga ik samen met een vriend door Scandinavië reizen. We vliegen naar Kiruna(Zweden), vanaf daar nemen we een gehuurde auto en rijden via de Noordkaap en de Lofoten terug naar Kiruna. Aangezien het erg moeilijk is om een tent vanuit Nederland mee te nemen, willen we er één kopen in Kiruna. Ik heb al meerdere keren op internet gezocht maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet zoeken. Heeft iemand een site/adres waar je van die simpele pop-up tent kunt kopen? We willen de tent daar dus aanschaffen.

Andere tips zijn uiteraard welkom.

Bedankt alvast voor 't antwoord.

Misschien hier? :slight_smile: (Tis een supermarkt maar als het beetje grote is heb je goede kans) Google Maps

Je zou ook de plaatselijke vvv eens kunnen mailen. Startsidan - Kiruna Lappland

Thnx! Ik ga ze meteen even mailen. Zodra ik een respons heb ontvangen, zal ik het laten weten.

Hoi Erik, Top zat je zo’n reis gaat ondernemen. Ik heb een vergelijkbare reis naar Zweden/Noorwegen gemaakt. Op Oslo gevlogen en met het OV naar Bergen, Trondheim, Bodo, met de boot over naar de Lofoten en vervolgens met de bus naar Narvik en weer verder met de trein naar Kiruna, Mora en uiteindelijk Stockholm. Echt super en de Lofoten zijn een echte aanrader! Ik neem aan dat je de boot vanuit Moskenes (Lofoten) terug naar Bodo neemt. Moskenes heeft een mooie camping dicht bij de haven en Bodo heeft een mooie camping net buiten het centrum. Met de auto makkelijk te bereiken. Vanuit mijn persoonlijke ervaring heb ik wel gemerkt dat een wat stevigere tent vaak wel wat meer comfort biedt. Vooral na een regenbui. Tenten van Helsport, Bergans of Hilleberg zijn erg mooi. Hilleberg is wel de duurste maar, heeft ook wel een hele mooie kwaliteit en ze denken ook na over hun producten. Dat doen Helsport en Bergans ook :slight_smile: maar, deze tenten zijn wat minder duur. Uit je oproep begrijp ik wel dat je waarschijnlijk voor een pop-up gaat om kosten te besparen. Met het gewicht hoef je waarschijnlijk geen rekening te houden als je met de auto gaat. Anders zou een Helsport tent ideaal zijn. Deze zijn lichtgewicht en erg mooi. Het zou wel zo kunnen zijn dat je in Kiruna duurder uit bent dan je zou willen. Maar, je zou het hier kunnen proberen: Intersport, Föreningsgatan 4, 981 31 Kiruna. Intersport Nederland verkoopt pop-ups en ik ga er vanuit dat ze dat in Zweden ook doen :). Deze link geeft de Zweedse Intersport: http://www.intersport.se/utrustning/outdoor/ Ze hebben een ruime keus aan tenten en afhankelijk van je budget kun je daar een idee krijgen wat je kunt kopen. Ik hoop dat je hiermee een beetje vooruit kunt en wens je veel succes in Zweden/Noorwegen! Groetjes, Martijn

1 like