tenlasteneming

Heeft er iemand ervaring met de tenlasteneming van een immigrant om hier op vakantie te komen?
Kan iemand me hierbij helpen?
Groetjes Suzanne

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Een immigrant die hier op vakantie komt? Een immigrant is iemand die hier al woont. En met tenlastenneming, bedoel je waarschijnlijk garantstelling.

Maar er even vanuit gaande dat je dus iemand uit Turkije voor 3 maanden of korter naar Nederland wil laten komen; dat kan inderdaad door garant voor diegene te staan. Ik raad je wel aan hier goed over na te denken, want het betekent dat mocht er iets mis gaan, mocht degene die bij jou op vakantie niet meer terug willen naar Turkije, dan kan jij opdraaien voor de uitzettingskosten ed wat kan oplopen tot een bedrag in de tienduizenden euro’s. Dus zorg wel dat je degene die je naar Nederland wil laten komen goed genoeg kent om dit te willen. Als je het niet wil, kan hij ook zorgen dat hij over 34 euro per dag beschikt, dan is garantstelling niet nodig. Alle visumeisen vindt je op de website van de Nederlandse ambassade in Turkije: http://www.mfa.nl/ank

thx, ik wou ook liever geen garantstelling nemen gewoon voor de zekerheid! 35 euro per dag dus dankje