Temperatuur Wadi Rum

Hallo Bianca,
Heb nog een vraagje over de nachttemperatuur in Wadi Rum. Overdag is het in augustus uiteraard (zeer?) warm. Maar hoe is het daar met de nachttemperatuur in augustus. Wij overnachten in Wadi Rum Caravan Camp en vraag me af of je daar 's avonds nog een dunne trui nodig hebt of daalt de temperatuur niet zo veel dat je dat nodig hebt.
Alvast bedankt voor je reaktie.

Groeten,
Hans

Hallo Hans,

Juli en Augustus zijn onze twee warmste maanden. Temperaturen varieren tussen de 35-45 graden. Gemiddeld is dat 5 graden koeler als in Aqaba en 5 graden warmer als in Petra.

Gelukkig hebben we hier in Wadi Rum de bergen en de wind die het voor de nodige verkoeling zorgen. En tussen de middag wordt er een lange lunchpauze ingelast. Tijdens de lunch verblijf je in de schaduw van een berg. Relaxend in de schaduw is het goed uit te houden. Zodra de intensiteit van de zon minder wordt vervolg je de tour. Dit is althans hoe wij het doen.

In de avond en nacht zaken de tempaturen weer. De nachttemperatuur varieren van 23-29 graden. Omdat je gedurende de dag in de warmte bent kan het lekker zijn om voor de late avond en/of vroege morgen toch een extra laagje bij je te hebben.

Verder is het aan te bevelen om dunne, wijdvallende kleding met lange mouwen te dragen. Ik weet het, dat klinkt erg onnederlands, maar geloof me dat de brandende zon op je huid niet echt fijn is. Het is ook niet voor niets dat de locals hier lange mouwen dragen. Wat betreft schoeisel zijn sneakers, gympen en wandelschoenen het prettigste. Als je op slippers komt, loop je de kans dat je je voeten verbrand aan het hete zand. Voor de avond zijn slippers overigens wel weer prima.

Zonnige groeten uit Wadi Rum,

Bianca Abma