In de laatste week van april (nog geen vliegtickets, er is nog genoeg goedkoops zo te zien…) willen we naar Sri Lanka. Omdat rond die tijd het regenseizoen in het zuidwesten op gang komt willen we vanaf Colombo naar Galle en zo verder om de regen wat voor te zijn. Nu zie ik maar weinig mensen die tegen de klok in reizen. Wat is de reden daarvan? Eerlijk gezegd het gaat ook wat tegen mijn gevoel in, maar maakt het eigenlijk wat uit. Bijvoorbeeld voor de verbindingen voor de bus en trein. Nu ik toch jullie aandacht heb, ik kan geen goede busverbinding vinden van Galle naar Tissamaharama. Heeft er iemand een tip? En is er over het hele eiland genoeg mobiel bereik/wifi? Bedankt alvast! Een schat aan informatie trouwens dit forum!
Ik denk dat de belangrijkste reden is dat mensen op een strand willen eindigen om nog een paar dagen te relaxen.
Met betrekking tot Wi-Fi, ja eigenlijk alle hotels hebben Wi-Fi via 4G. Je kan natuurlijk ook lokaal een simkaartje kopen van Dialog. Dan heb je bijna overal 4G bereik en het is meestal sneller dan de Wi-Fi in de hotels. Voor een paar euro heb je al 4Gb en daarnaast is het ook vele malen goedkoper om mee naar Nederland te bellen!
Ja hoor kan prima, en als je aan het einde nog wat strand wil neem Kalpitiya. Schitterend, maar snorkel- en dolfijntjezien seizoen loopt dan wel tegen het einde maar genoeg zon over net als bij Galle tot zo eind mei.
Er is direkte frequente bus 32 Galle-Tissa, reken op 4-5 uur door elkaar geschud worden.
Wifi in hotels is i.h.a. goed ja, dat gaat dan gewoon via hun DSL landlijn. Alternatief, als je echt perse on the road ook wilt surfen, is 4G. Wij nemen gewoon een lokale SIM voor het bellen onderweg en dan Skype enzo gewoon via de hotel-wifi.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]