Hallo! Ik heb écht even jullie raad nodig… Wat ervaringen/gedachten…
Het is zo dat ik al au pair wou doen in USA van mijn 18, maar eerst ben ik gaan studeren, en toen had ik opeens al vast werk, maar het blijft knagen, vandaar dat ik nu, net voor de leeftijdsgrens, toch nog wil overwegen.
Het is zo dat ik momenteel echt héél tof goed vast werk heb en pas ten vroegste in juni zou kunnen vertrekken, en dan ben ik 25 jaar. Ben ik dan niet te oud? Mentaal dan bedoel ik. Ik ben een vrijgevochten avontuurlijk persoon. én ik zou mijn prachtbaan moeten opgeven…
Waar ik ook nog mee zit is het gezin, kan er gegarandeerd worden dat je zeker niet als ‘goedkoop hulpje’ gebruikt wordt maar integendeel écht voor de kinderen zorgt, de cultuur leert kennen, en leeft als lid van het gezin?
En hoe kan ik 100% zeker zijn dat dit programma iets voor mij is?
Heeeelp! Ik wil me niet de rest van mijn leven beklagen dat ik het nooit gedaan heb!
En ik wil ook niet daar toekomen en opeens beseffen dat ik iets doe wat zo niet mijn ding is…
Ja gewone reizen waar je een beetje vrij bent… Maar is au pair niet meer iets voor jongere mensen die net van het middelbaar onderwijs komen? Aangezien je in een gezin moet wonen enzo…
Ik denk dat ze juist heel blij zullen zijn met een wat volwassener iemand omdat het toch best een verantwoordelijkheid is…je moet leeftijd zoiezo nooit als een beperking zien vind ik…
Hi Marie,
Ik ben een “werkgever” geweest voor een au-pair en mijn au pair was 50 jaar!
We hebben haar juist gekozen vanwege haar leeftijd want we waren/zijn op zoek naar een volwassen en verantwoordelijk iemand want we hebben 3 peuters. Om te voorkomen dat je als goedkoop hulpje wordt gebruikt moet je van te voren zwart op wit je werktijden en taakomschrijving vragen en ik denk als ik zo naar de omschrijving van je karakter kijk, dat het voor jou beter is om een “uitwonende” au pair te zijn want dan heb je meer vrijheid en privacy.
Groetjes!
By the way als je iemand weet die in London wil komen werken als au pair, wij zijn op zoek naar vervanging omdat onze au pair hier alleen voor de zomermaanden was.
Ik denk persoonlijk niet dat je te oud bent, veel ouders willen denk ik toch wel een wat meer verantwoordelijk/ouder iemand. Hoewel het niet zo is dat iedereen van 25 verantwoordelijker is dan iemand van 18/19. Wel denk ik dat je als 25 jarige meer “eist”, je hebt al een goede baan, en geeft die eigenlijk op om een andere cultuur te leren kennen. Succes met het zoeken naar een passend gezin.
Er zijn genoeg mogelijkheden voor een oudere au-pair. Wel is het zo dat voor alle landen een verschillende leeftijds grens wordt gehanteerd. Misschien is het voor jou handiger om het niet via een bureau te regelen, aangezien je daar minder zeggenschap over het gezin hebt (ten minste dat is mijn ervaring). het internet staat vol met matchingssites voor au-pair en gezinnen (great au-pair bijv). daar kan je kijken of het inwonend of uitwonend is, wat de verwachtingen van het gezin zijn en wat voor een salaris er wordt geboden. dit kunnen eerste kenmerken zijn waaraan je kan merken of je genoeg vrijheid kan krijgen. er wordt trouwens ook aangegeven door de gezinnen welke leeftijds voorkeur zij hebben.
veel succes en veel plezier!
groetje,
anouk
wel zit nu in Australia maar wil hierna wel weer terug naar de UK heb al verscheidene malen ik London gewerkt ben in juni klaar hier ben dus beschikbaar ! wel ik hoor het wel en zoniet succes ermee
IK zou iedereen gewoon aanraden het zelf te regelen (Via internet) er is genoeg te vinden Eaupair is een goed begin ! Zorg ervoor dat alle afspraken op papier staan (email) al die onodige kosten voor al die bureau’s en als je dan in de moeilijkheden komt moet je het meestal toch zelf regelen (geleerd uit ervaring)
Hallo ,
Mijn naam Mieke en ben op zoek naar mensen die zich aanbieden om oppas/aupairwerk te doen.
Ik wil graag bemiddelen tussen ouders en oppashulpen.
Dus stel jezelf de volgende vragen:
Houdt je van kinderen
Spendeer je graag tijd met kids
Wil je graag wat bijverdienen als oppashulp
Verder wil ik wel melden dat ik een tarief van 12,50 vraag voor bemiddelingskosten. Dit betaal je
uiteraard pas wanneer jij bij een oppasgezin bent geplaatst.
Graag neem ik jouw zoektocht naar een oppasgezin uit handen.
mail([EMAIL=“m16b10@hotmail.com”]m16b10@hotmail.com) me indien je interesse hebt.
Groetjes
Mieke
Ik heb tevens onderstaand gezin voor je die een aupair vraagt:
Wie wil er naar Amerika komen om voor m’n kinderen te zorgen? 3,5 dagen per week
en de rest vrye tyd.
ze zyn 7 en 10 jaar oud, een jongen en een meisje.
ik zoek iemand die vegatarisch is, niet rookt en geinteresseerd is in alternative
leven.
we wonen hier op 4 hectaren grond.
dit is wat je krygt; je eigen auto, eigen huisje en een gratis reis naar Amerika.
1 uur vanaf San Francisco
als dit leuk klinkt, schryf me wat voor ervaring je hebt en hoe lang je hier wilt blijven
Dus spreekt bovenstaande jouw aan mail me en dan kan ik je verdere info geven.