Te koop in Gambia?

Hi allemaal,

Ongeveer vanaf maart a.s. ga ik naar Gambia vrijwilligerswerk op een school doen. Ik wil hier zo’n 3 á 4 maanden blijven (op basis van een open ticket van Travelpoort). Zijn er nog meer mensen rond die tijd in Gambia?

Mijn volgende vraag is: Welke producten kan ik allemaal in Gambia kopen, zodat ik het niet vanuit Nederland hoef mee te nemen? Dit zou betekenen dat ik des te meer spullen kan meenemen voor de kinderen daar.
Ik bedoel dan vooral: shampoo, conditioner, tandpasta (sensodyne), zonnebrandcreme, aftersun, bodylotion, afterbite, make-up remover, gezichtsdoekjes, nagellakremover, deodorant, lenzenvloeistof, desinfectiemiddel, haarspray. Kortom allemaal verzorgingsproducten die nogal wat wegen in mijn koffer als ik genoeg moet meenemen voor mijn verblijf.

Misschien is het een hele rare vraag en is niets van dit alles te vinden in Gambia, maar ik ben benieuwd of iemand mijn kan vertellen OF en eventueel waar in (aan de westkust) ik dit kan vinden.

Groetjes,
Marleen

Hoi Marleen,

in Gambia kan je alles kopen wat hier ook te koop is. Alleen zul je een merk als Sensodyne waarschijnlijk niet tegenkomen. Ook gebruiken de meesten vaak hun eigen lenzenvloeistof, maar ook dat is daar gewoon verkrijgbaar hoor.
In principe hoef je dus zelf niets mee te nemen. De kleinere supermarktjes in Kololi hebben al de meeste zaken die je nodig hebt en anders de hele grote Maroons supermarkt. Die doet niet onder voor de grote AH’s hier in Nederland. Alles is er dus te koop! :wink:

Groetjes,
Erwin

Even een snel berichtje. Alles is daar inderdaad te koop,maar dat geldt ook voor pennen en schriftjes e.d. die daar goedkoper zijn dan hier en wil je make-up artikelen uit Europa dan zijn deze aanzienlijk duurder.

Wij zijn in februari in Gambia waar wij twee scholen sponsoren.
Als je tijd hebt ga dan eens kijken op onze scholen, voor info kun je kijken op de website www.helpgambiahelpen.nl
Veel plezier hoor het is een fantasties land.

Bedankt voor de reacties. Een aantal producten, die ik persé van een bepaald merk wil hebben en mijn make-up, neem ik wel zelf mee en de rest ga ik dan daar halen.

Klopt het dat de supermarkten en eventueel andere winkels gesloten zijn in de warme maanden en regentijd?

Nee hoor. Zijn gewoon open :slight_smile: