Gambia

Goedenavond Samen,

Mijn partner heeft als verrassing 14dagen Gambia Kololi geboekt.
Ben me nu een beetje er in aan het verdiepen en krijg een aantal dingen niet helemaal duidelijk en hoop dat jullie een beetje kunnen helpen.

Spullen:
Ik lees veel tegenstrijdigheden, neem spullen mee want ze kunnen het gebruiken.
Potloden, kleding, schriftjes, schoentjes, ballonnen etc, maar lees ook dat ik het niet moet doen de gegeven spullen wordt “afgepakt” en markten opnieuw verkocht, en komt steeds bij dezelfde mensen terecht en dat ze inmiddels meer schriftjes en potloden hebben dan de Hema.

Geld:
Schijnt moeilijk te zijn om aan geld te komen, creditcards en bankpassen worden niet makkelijk geaccepteerd. Is dit zo?

  • Cash geld, euro of dollars en dan wisselen naar Dalasi?
  • Hoeveel cash geld zou je nodig hebben voor 14 dagen?

Gids/Excursies:
Hoe kom je aan een betrouwbare gids en is dit voortdurend nodig of alleen voor uitstapjes/excursies.
Zijn excursies verder inlands aan of af te raden?

Zijn er verder nog dingen die je moet doen of niet?

Fijne avond,

Van

Je kunt dingen voor kinderen en oude kleren meenemen, maar je moet wel voorbereid om zelf de dorpjes in te gaan om ze weg te geven, anders worden ze doorverkocht.

Credit cards worden wel gebruikt, als je kunt inloggen om alles te laten controleren. Dit is mij niet gelukt en ik neem altijd euros mee en wissel bij een straat kiosk. Hotels geven minder dalasis dan de straat kiosken.

In kololi heb je een winkel voor het reserveren van uitstapjes en die hebben goede gidsen. Ga nooit mee met jongens van de straat die zich aanbieden als gidsen. Zeg gewoon dat je geen hulp nodig hebt en loop door.

Ja, ga lekker naar het binnenland, vooral na Kunta Kinteh ijland.

Geloof niemand die komt met een verhaal over ziektekosten of andere rampen en geld van je wilt hebben. Dit is een beroep in Gambia.

Fijne vakantie!