Eerste keer Gambia. Hotel Bamboo in Kololi

Wij gaan in dec. eerste keer naar Gambia. We hebben veel info gelezen maar ik heb nog een aantal vragen.

Ons hotel is Bamboo in Kololi. Wie heeft daar ervaring mee of info over. Vanaf het vliegveld naar het hotel ga je waarschijnlijk met een taxi ?. Eerste keer geld wisselen kan dat gemakkelijk op het vliegveld en waar moet je dan rekening mee houden.

Wat betreft de gezondheid, moet je een klamboe ( eventueel voorbehandeld ) meenemen? Bij de GGD werd ons aangeraden om de hele dag met lange broek te lopen zoveel mogelijk bedekt houden dus. Is dit nodig. 's Avonds is dit wel heel erg aan te raden lees ik overal maar overdag?

Wat is de status van een visum naar Senegal. Moet je dat in nederland aanschaffen of kan dat redelijk gemakkelijk ter plaatse. Dat laatste heeft mijn voorkeur want de trip naar Senegal staat nog niet vast.
Wij kijken er heel erg naar uit. Alvast iedereen bedankt voor de info.

P.

Hallo P. en welkom op het forum!

Bamboo ken ik persoonlijk niet dus kan je er niet over vertellen. Als je bij een reisorganisatie geboekt hebt zit de transfer vanaf het vliegveld naar je hotel er gewoon bij in hoor! Half uurtje naar Kololi.
Geld wisselen moet je zo min mogelijk doen op het vliegveld ivm de slechte koers. Wissel je geld bij één van de vele wisselkantoortjes in Kololi. Je kunt even ‘shoppen’ voor de beste koers, maar meestal zit er amper 1 dalasi verschil tussen de kantoortjes. Kom je een beetje op tijd aan in Gambia kun je er 's middags prima voor op pad :wink:

Klamboe kan, heb ik nooit gebruikt. Airco op je kamer is prettig en die aanzetten. Houden de muggen niet van. En 's avonds voor het slapen gaan ook even insmeren met Deet. Weet ook niet of Bamboo de mogelijkheid biedt voor een klamboe en ook hangt er vaak een ventilator aan het plafond.

Overdag met een lange broek aanlopen??? lol2 Leuk, zo’n voorlichting! Die mensen zijn niet wijs! Behalve de Gambianen zelf zul je er niemand zien in een lange broek overdag. Insmeren met Deet is ook overbodig. 's Avonds na zonsondergang insmeren en evt. een lange broek. Ik zelf draag die 's avonds ook niet eens. Te warm vind ik persoonlijk en smeer me gewoon goed in met Deet. Dat + een malariakuur zoals Malarone voldoet prima.

Visum moet je ruim 24 uur voor vertrek regelen in Gambia zelf. Kost je 50 euro. Afwegen of dit de moeite waard is… Je gids kan je daar prima mee helpen. Mocht je informatie over bijvoorbeeld Abdu Ceesay willen mag je me een pb sturen met je emailadres. Dan mail ik je terug :wink:

Groetjes,
Erwin

Het Bamboo Garden hotel ligt in Kololi naast (vóór) het “Djeliba hotel” en het “Jerma Beach hotel” , in de straat na het “Dreampark”
Aan het begin van de straat is de “Duplex nightclub”, en aan het eind is “Poco Loco”
In de straat was 3 jaar geleden niet veel te doen, maar er komt steeds meer activiteit en er komen steeds meer restaurantjes, zoals bv. “Eddie’s”
Bamboo Garden hotel is van dezelfde eigenaar als het Seavieuw Garden Hotel en is dit jaar voor het eerst open.
Het is een kleinschalig hotel met 38 kamers, waar je niet te veel vertier moet verwachten, (wèl een aantal keren per week entertainment) waar het goed toeven is.
Het zwembad is in het midden gelegen met een bar die open blijft tot de laatste weg is. Er is tevens een restaurant(je)
De kamers zijn eenvoudig maar goed en met evt. airco en kluisje en er zijn 3 gebouwtjes met grotere kamers met een kleine kitchenette.
Het ontbijt is er goed maar niet overdreven. broodjes, kaas en worst, jams, ei, fruit, jus, pap en koffie/thee.
Het heeft vriendelijk personeel dat altijd voor je klaar staat en je wil helpen als iets niet klopt.
Dagelijks worden de handoeken verschoond en de kamers worden goed schoon gehouden.
Er tegenover kan je bij het kantoortje geld wisselen.
Vlak bij het strand.
Je kan er goed zijn!

Erwin en Jack bedankt voor de uitvoerige reacties.

Geld wisselen was ook nog een item voor ons maar daar is in het andere topic al uitgebreid op geantwoord.

We hebben ook wat schoolspullen ingeslagen maar het is voor de plaatselijke middenstand ook goed om die daar te kopen.
Hebben jullie daar ook nog adviezen over.
Of om eventueel andere hoognodige spullen mee te nemen.

Over de gids neem ik nog wel contact op.

H.gr
p.