Te Anau - Christchurch

Het gebeurt ons ook niet vaak, maar we hebben aan het eind van onze reis nog twee dagen over…

Althans, dat wil zeggen. Als we onze ‘rondjé’ hebben gedaan en na Milfort Sound in Te anau zitten, hebben we nog twee dagen om in Christchurch te komen. Eigenlijk drie dagen, maar de dag wat we de camper inleveren en 's avonds richting huis vliegen willen we niet nog onderweg zijn naar Christchurch.

Kunnen we de meest doorgaande wegen pakken om zsm in Christchurch aan te komen, maar wellicht weet iemand nog een mooie route?

Hoi,
wij gaan hetzelfde doen, was niet anders te plannen, dus we rijden via Queenstown- Omarama over de Lindiss pass naar Christchurch, met zeker een stop bij Lake Tekapo. Ik heb gelezen dat de Lindiss pass een mooie route is.

Ja dat lijkt inderdaad de meest handige route. En de rijtijden vallen volgens mij ook wel mee (afgezien van de vele kodak-stops natuurlijk…)

Bedankt voor de tip over Lindis Pass! die was ik nog niet tegengekomen.

Lindis pass was de moete waard. Met name de veelkleurigheid van de bloeiende bloemen en struiken maakt het een leuke rit.

Wij hebben deze route ook gedaan langs Lake Tekapo en overal stonden langs de weg lupinen in bloei.Wondermooi.Ook heb je hier een prachtig zicht op de Mount Cook.Wij reisden wel in December.Een mooie reis toegewenst.

http://home.scarlet.be/guidokestens/nieuw%20zeeland.html

Nou, we zijn inmiddels op onze reis geweest en de route was fantastisch!

Lindis pas was prachtig mooi en inderdaad overal die mooie Lupinen die nog niet allemaal hun volle kleur hadden, hierdoor was het een schitterende verzameling van licht roze tot diep paarse en alle tinten die daar tussen zitten.

Lake Tekapo was ook erg mooi en de overnachting in Omarama was ook uitstekend. Tip voor wie nog langs deze route komt: IN dit stadje zit HOT TUBS daar kun je voor $30,- in een houten hot tub (met zo´n grote hotkachel er in) lekker ontspannen van een lange rit. Je zit afgeschermd tussen kiezeldijkjes, je eigen badje en kleedruimte met douche en fris drinkwater. Je mag er zo lang blijven als je wilt en als wij geen honger hadden gekregen zaten we er nu nog… :slapen:

Dus bedankt voor de tip van deze route drijkaart, het is ook eens wat anders dan achter al die andere Hollanders aanrijden over de Caitlinsroute