Tax in restaurants

Hoi,
We zitten nu in Jordanië en het is ons diverse keren opgevallen, dat de rekening (die we verder niet zien) in restaurants vaak hoger is dan de som van de bedragen van het eten en drinken. Ook vanavond weer in restaurant in Petra. Gevraagd naar reden, was de verklaring dat dit kwam door de tax: zo’n 15%. Kan iemand mij zeggen of dat echt klopt of worden we gewoon belazerd? Alvast dank voor een reactie.

Groet,
Hans

Hallo Hans,

Je zou voet bij stuk kunnen houden en toch de rekening eens vragen in een restaurant om die te bekijken. Of vraag aan de manager uitleg ivm de totaalsom. Succes!

Dag Vanessa,

Dat heb ik hier ook gedaan, waarna de mevrouw met een geschreven nota aankwam, waarop ook tax stond vermeld. Heb alleen niet gezien of die nota voor of na mijn reclamering is gemaakt. Vanavond aan de Dode Zee ergens gegeten en daar stond op de kaart dat er 10% service en 16 of 7% tax werd berekend. Dan is het vooraf gewoon duidelijk en die bedragen stonden ook apart op de gedrukte rekening. In ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

Groeten,
Hans