Kosten drank en spijs in Tunesie

In september ga ik samen met mijn patner een rondreis maken door tunesië.
wij doen dit traditie getrouw met onze vetrouwde touropperator neckermann.
Indien mensen hier ervaringen mee hebben horen we dit graag.

wat ik eigenlijk wil vragen is of iemand mij kan vertellen wat drank en spijs in Tunesië kost.
Denk dan aan flesje water of cola
maar ook aan bijv een lunch.

Hey breur,

Drank en eten in plaatselijke supermarktjes zijn echt heel goed te doen, naar onze normen spotgoedkoop, zelfs al zou je ervoor kiezen om op restaurant te gaan is dat nog zeer betaalbaar. Precieze prijzen kan ik je wel niet geven maar het valt reuze mee en zo goed als alles is verkrijgbaar… (zeker in tunis) greetz meroïke

Hoi

Het is zoals Meroike schrijft heel goedkoop daar.
Enkel opletten wanneer je geniet van een terrasje … Wij hebben zo in Midoun voor 3 blikjes cola (met rietje) 11 euro betaald.

Ze hadden gezien dat wij van een verkoper enkele juweeltjes hadden gekocht er dus geld was … hebben ze hun prijzen meer even wat omhoog getrokken.

Hebben ze dus wel goed verdient achter ons … zal me maar 1x overkomen!

Dus toch een beetje opletten hé!! :wave:

Wij hebben 2 weken geleden met 9 personen op een terrasje gezeten.

We headden fris en sommige hadden bier.

Rekening: 25DT

Da’s dus echt niet duur!!!

Als je je boodschappen in de supermarkt haalt kun je er leven als God in Frankrijk!!!

Have Fun…

hallo breur,ik heb zelf vorig jaar ook een rondreis door Tunesie gedaan met Neckermann,maar we waren niet helemaal tevreden hoor.niet alles was goed geregeld!de rondreis zelf is fantastisch!!!

Ja, wij hebben ons gewoon laten vangen!
Dat was in mei, maar in oktober gaan we terug en nog eens langs dat terrasje. Eens zien wat we dan gaan moeten betalen.
Ik ben al benieuwd! :whistle:

Mooi zo, en laat je niet afzetten. Ik weet niet welk terras je hebt bezocht in Midoun ( misschien dat onder die grote boom, en daar kost het 1,5 dinar per blikje) maar een blikje cola kost nooit meer dan een Dinar of 2,5 en dan ben je al behoorlijk duur uit. Betaal ook nooit met euro’s daar weten ze ook nogal raad mee.

bedankt vor jullie reacties

Ik heb je een email gestuurd Marianna, met een foto van het terrasje waar we zo bedrogen geweest zijn.

In oktober zal het hen niet lukken!!

Dank je wel. Ik heb het gevonden en ik ken het terras, maar ik ken dan ook onderhand de meeste terrasjes en heb inmiddels zo mijn voorkeuren. Ik denk niet dat het hen zal lukken in oktober hahaha. Waarschijnlijk ben ik ook rond die tijd op Djerba, wie weet kom ik je wel tegen op dat terras. Maar ik slenter meer rond in Houmt Souk, vanaf mijn kamer is het ruim 10 minuutjes lopen naar het centrum van Houmt Souk vandaar dat ik daar meer te vinden ben.

Groetjes,
Marianna

We kunnen eens afspreken hé, we hebben nog tijd zat intussen! Nog 68 dagen en ik mag vertrekken!

hoe heb je het gehad?

Ben net terug uit Tunesië. Vooraleer ik bestelde vroeg ik altijd de prijs. Was het te duur naar mijn idee ? Opstaan en … monsieur attend s’il vous plait. Ze doen wel van de prijs af hoor !!
Dat is ook Tunesië !

In meerdere arabische landen is het zo dat als je aanschuift op een terras zonder naar de prijs van drank te vragen, het voor hen een aanleiding is om je af te zetten. Vraag altijd vooraf, wat de prijzen zijn!
Dit geldt eveneens voor taxi ritten.

Kwestie van vragen.
Maar voor taxiritten geld dat niet in Tunesie, die rijden gewoon met een meter.
Wel even opletten dat dat ding op 0 staat.

Niét overal in Tunesië rijden de taxi’s op de meter. Bijvoorbeeld vanuit Sousse naar Port el Kantaoui v.v. en van Hammamemet Yasmine naar Hammamet v.v. wordt vaak een vaste prijs afgesproken.

De taximeter staat nooit op 0, er is een **starttarief **van naar ik meen nu 0.350 MM.