Komende zomer wil ik gaan rondreizen door Tunesie, maar heb nog enkele vraagjes voordat ik zeker ga boeken.
Hoeveel ben ik kwijt aan een overnachting (in hostels)?
Hoeveel aan eten?
Is het vol te houden in die hitte?
Nog mooie verhalen die me overhalen, waar ik heen moet enzo?
Ik heb gekozen voor Tunesie omdat het een goedkoop land is om door te reizen volgend de Lonely Planet (hoop dat dat ook echt zo is), helaas is het vliegticket wat duurder. Weet iemand nog waar ik een goedkoop ticket kan vinden?
Genoeg vragen dacht ik zo…hoop op leuke verhelderende reacties
Als je door Tunesie gaat reizen dan heb je een goedkope vakantie.
Voor jeugdherbergen betaal je maar een paar Dinar per nacht. Ook eten in Tunesie is erg voordelig. Je hebt al een sandwich voor € 0,65 en daar heb je een heel maal aan. Ook warm eten is, met name als je in de lokale restaurantjes gaat eten heel goedkoop.
Ook de normale (dus luxe) restaurants zijn t.o.v. bij ons heel voordelig.
Hou er wel rekening mee dat als je gebruik maakt van de treinen, deze niet zo heel frequent rijden. Het reizen per trein in Tunesie is comfortabel en goedkoop.
Of je het in de hitte volhoudt, dat hangt van jezelf af. Kun je goed tegen de warmte, dan zal het meevallen, maar om rond te reizen in Tunesie zijn met name het voor- en najaar het meest geschikt. Hoe zuidelijker je komt hoe warmer het wordt !
De prijzen van vliegtickets zijn in de zomermaanden relatief hoog. Probeer als je niet direct aan tijd bent gebonden of het lukt via een last-minute.
Via Duitsland en** Belgie** is het óók in de zomermaanden vaak mogelijk om voor een leuk bedrag een ticket te kopen.
Als je nog vragen hebt, je kunt me altijd een berichtje sturen !
hoi hoi
ik haal mijn ticket altijd via azur reizen die is voor mij het goedkoopste
ik betaalde in de winter 245 euro totaal en nu in aug 404 voor 29 dagen
maar ik heb alleen ticket nodig omdat ik bij mijn vriend verblijf
eten in restaurantjes is niet duur wij waren laast in een luxe restaurant 20 dinar kwijt 2 personen met drinken en alles er bij dus in preciepe betaal je bij de mac bijna meer in nederland als hier uitgebreid eten in een minder luxe waren we al 12 dinar kwijt voor 2 personen met drinken enzo…
en dan krijg je dus echt heel veel (vind ik dan) pizzas zijn ook niet zo duur voor 3 pizzas met 2 daarvan heel erg gevult koste ook maar rond de 10 dinar
dus het valt best mee de prijzen het is net wat je zelf wil eten ik wens je veel plezier met je rondreis ik ben altijd in mahdia is een rustig en fijn plaatjes met leuke winkeltjes
echt een tip om heen te gaan
groetjes anita en de site van azur reizen is www.azurreizen.nl maar ik ga gewoon naar het reisburo bij ons en hun bellen dan naar azurreizen enzo
ik snap niks van online boeken enzo nou veel plezier groetjes anita