Aangezien ik ieder jaar naar een hotel ga dat best populair is en snel vol zit, hebben mijn familie en ik al een paar maanden terug een voorboeking gedaan. De prijzen zijn dan nog niet bekend, maar dan ben je wel ‘verzekerd’ van een verblijf op die plaats.
Twee of drie weken terug kregen we van het reisbureau te horen dat er dit jaar waarschijnlijk geen contract afgesloten zal worden met de reisorganisatie (Hotelplan) voor vluchten op Tunis en onze accomodatie. Omdat we toch van plan zijn naar Tunesie te gaan en we ons alleen geen jaar zonder het Lido kunnen voorstellen zijn we dus op zoek gegaan naar een andere organistie om mee te reizen.
Alleen zijn we ontzettend geschrokken van de prijzen. We gaan altijd 4 weken en nu komt dat op bijna 400 euro per persoon duurder uit dan het voorgaande jaar. Een kennis die ook ieder jaar naar hetzelfde hotel gaat met haar kinderen zou voor aankomende zomer bijna 2000 euro meer kwijt zijn dan het jaar daarvoor. Dit is gewoon bij dezelfde reisorganisatie, als waarbij zij vorige zomer geboekt heeft. Het zou dus niet perse aan de reisorganisatie liggen.
Wij zijn er wel aan gewend dat de prijs ieder jaar een beetje stijgt. Maar 400 euro per persoon???
Nu hebben we ook gehoord dat het niet alleen voor onze accomodatie zou gelden, maar dat de prijzen voor andere accomodaties ook zo gestegen zijn.
Hebben jullie daar ook iets van gemerkt?? En heeft iemand een verklaring voor deze (niet normale) prijsverhoging?!