Low Budget Naar Tunesie

hallo allemaal,

begin juni ben ik 2 weken in Sousse geweest, na de cultuurshock te boven te zijn gekomen wilde ik nog maar een ding, terug, en liefst zo snel mogelijk. Met moeite heb ik n week vrij kunnen regelen op mijn werk en op 5 augustus zit ik als het enigzins meezit in het vliegtuig.
Aangezien het hoogseizoen is zijn de reizen en vluchten vrij prijzig, daarbij lijken bijna alle reizen op de 9de te gaan. Heeft iemand tips om de kosten wat te drukken? Ik heb ook gekeken via Dusseldorf, is het zaak om daar snel bij te zijn of kan ik nog even wachten met boeken waardoor de prijzen iets lager worden?

bedankt vast :smiley:

Femke

Hallo Femke,

Goedkoop vliegen kun je in de maand augustus wel vergeten.
Ook vanuit Dusseldorf is vliegen nu niet goedkoop. Je zit al snel rond de 300 Euro voor een ticket.
Dat komt omdat er veel Tunesiers in Duitsland wonen en die gaan in deze periode naar hun vaderland zodat er echt maar weinig vluchtplaatsen over zijn en dus geen echte last-minutes.
Je kunt natuur nog even wachten met boeken, maar of het goedkoper wordt …???, ik denk van niet !
De last-minutes beginnen weer zo’n beetje vanaf half september.
Dus als ik jou was zou ik proberen om wat later in de tijd te gaan, als dat kan natuurlijk.

Groetjes,
Pittie

Er is trouwens op MSN een speciale Djerba/Tunesie groep.
Kom daar ook eens een keer kijken!

http://groups.msn.com/DjerbaGroep

Bedankt voor je reactie Pittie, helaas is later in het jaar gaan geen optie ivm mijn werk, het is nu of volgend jaar pas. Inmiddels heb ik wat reizen gevonden die ik evt. zou kunnen boeken, mits de toeslag voor n een persoons kamer niet te hoog is.

Inmiddels ben ik ook op de djerba-groep geweest, leuke site , alleen jammer dat het zo rustig is op de chatbox, maar wellicht ligt iedereen lekker op n strandbedje in de tunesische zon en word het er na de vakantie periode wat drukker.

Ik ben benieuwd :slight_smile:

Groetjes Femke

Hoi Femke,

Ik ben reuze benieuwd wat je voor een reis hebt gevonden ?
Laat het me eens weten als je wilt?

Voor wat betreft de MSN Djerba-Groep, daar is het nu inderdaad wat rustiger.

Het is inderdaad vakantietijd en Marianna, die deze groep is gestart, komt vandaag net uit het ziekenhuis.
Zij is normaal gesproken praktisch iedere avond op de Chat en echt heel actief voor deze Groep en ook voor Djerba hier op Wereldwijzer.

Ook zijn er vaak een aantal vaste leden actief.

Maar ik zou zeggen, probeer het gewoon eens een keer !

Groetjes,
Pittie

Ik heb iets gelezen over Marianna , ik hoop dat het allemaal goed met haar is…

de reis 404 euro via keulen/bonn, net te doen denk ik, is voor een week in la gondole geloof ik, weet t even niet zeker meer. Ik vermoed dat luchthaventoeslag er al bij zit, ik moet ze nog even bellen.

En ik zal het zeker nog eens proberen op de djerba-groep :smiley:

Groetjes