Hallo allemaal,
Ik ga 22 sept 2012 naar Tunesie zou iemand mij kunnen vertellen hoe dan het weer is.
En hoeveel het kost om op een kameel te rijden ook andere sugesties vind ik leuk om te horen
groet tunesie reizigers
Hallo allemaal,
Ik ga 22 sept 2012 naar Tunesie zou iemand mij kunnen vertellen hoe dan het weer is.
En hoeveel het kost om op een kameel te rijden ook andere sugesties vind ik leuk om te horen
groet tunesie reizigers
Wij gaan zelf rond de 25e naar Djerba en dan is het daar nog rond de 34 graden. Kamelen zie je niet veel, wel drommedarissen. De rekentabel kwa euro/tunesische dinar is ongeveer 1 op 2, dus 1 euro is 2 dinar. Denk dat een ritje op de " kameel" rond de 10 dinar zal zijn,vaak zit daar de kaftan (sahara jurk) bij in. Zijn ooit in de avondschemering geweest op de kameel maar dan verga je van de vliegen,wel mooi de zonsondergang.:foto:
Wij gaan de 22e naar port el kantoui en we willen dan ook op een dromedaris gaan rijden,en dingen gaan bekijken zoals oude kerken stadshuizen enz enz maar ook veeel cocktails drinken ![]()
Wat is jullie ervaring over tunesie en het eten/drinken?
Komen al 12 jaar in Tunesie. Zou zeker het bedoeienendorp bezoeken. Ook het treintje is leuk naar Monastir. In Sousse de markt en de winkeltjes. Ook een boottocht is altijd aan te bevelen. Een must is een avond over de geschiedenis van Tunesie met eten en drinken. Erg indruk wekkend. Denk eraan muntje op je kussen als fooi voor de schoonmaak.( 2 dinar of meer)Fooien geven is uberhaupt een must al is het maar 1 of 2 dinar. Die mensen verdienen geen drol daar,dus alles is meegenomen.Veel plezier.