Komend jaar in februari en maart ga ik samen met mijn vriend naar Nieuw Zeeland. In 4 weken gaan we van Auckland naar Christchurch. Ik wil graag een tattoo laten zetten in Nieuw Zeeland. Graag zou ik willen weten wat de beste plek is om een tattoo te laten zetten? Wie van jullie heeft er ook een in NZ laten zetten, en waar hebben jullie dit gedaan?
Ik moet bekennen dat ik zelf geen Tattoo heb laten zetten in Nieuw Zeeland, maar een vriendin van mij wel. Zij heeft dat destijds in Queenstown laten doen, geen idee of dat de beste plek was, maar de dame die de Tattoo shop runde kon prachtig tekenen en had echt een eigen stijl. Het was een klein winkeltje in de buurt van Shot Over Street en het zag er netjes uit.
De reden dat ik ook even reageer is dat ik als ik jou was wel even zou nadenken over je timing. Geen idee natuurlijk of je al eerder een tattoo hebt laten zetten en je dit dus al weet, maar mijn vriendin mocht destijds een week lang niet zwemmen en/of in de zon met haar tattoo. Toch zonde als je net wilt gaan Wild Water Raften of lekker wilt wandelen in het zonnetje, maar niet mee kunt i.v.m. de versgezette tattoo.
Auckland is de grootste stad dus daar vind je vermoed ik de meeste keus uit tattoo shops.
Veel plezier!
Ik ken goede verhalen over een tattoo shop in Christchurch, maar inderdaad, let erop dat je een tijd (een week is te kort, ik ken 4-6 weken als regel) niet in de zon of zwemmen mag.
In NZ zijn er nog plekken waar ze de originele “tapping tattoo” zetten. Pijnlijk, maar wel heel erg bijzonder.