Tattoo in Thailand zetten (Sak Yant)

Waar in Thailand ga je naar toe? Thailand is groot, dus als je niet in de buurt van Phuket komt heeft het weinig zin als ik je hier een adres geef.

Euh… Bangkok, Chiangmai , Hua Hin, Sakhon Nakhon dat zal het zo wat zijn.
Maar zeker niet richting Phuket…

:chin:

Dit is idd een Sak Yant, alleen niet een die op de traditionele manier is gezet. Geloof je niet in de ‘krachten’ van een traditionele Sak Yant en ben je niet bereid om je aan de bijbehorende regels te houden, dan kan je hem ook in de tattooshop laten zetten (zoals veel Thai tegenwoordig ook doen).

Gewoonlijk als ik door de straten van Bangkok wandel(kao san road)zie ik in de achterliggende straat(trok majom)regelmatig mensen in de Tattoo shop binnengaan.
Gewoonlijk waar veel mensen komen,zal de service wel uitstekend zijn.

Mocht je op Koh Chang komen, daar zit een fijne vent! (en goed ook) Daar heb ik vorig jaar mijn tattoo laten zitten. Dit jaar hoop ik weer bij m langs te gaan. Maar weet nog niet precies wat ik wil laten zetten…dus nog even goed nadenken.

Sun Gallery Tattoo hij zit op White Sand Beach.

Ik heb het hier een beetje terug al eens gevraagd maar ik ga het nog maar eens vragen… Kan iemand mijn helpen met een goed adresje te geven voor een tattoo te laten zetten in Chang Mai.
Er zijn zoveel shops maar welke zijn nu de betere :question:

:chin:
Roel

één van de beste tattoowinkels in Chiangmai vindt je op deze link!! veel succes!
http://www.nagatattoo.com/

Hoe weet je dit Georges? Gehoord, gezien, eigen ervaring? Wil namelijk weer een tattoo, en sta open voor suggesties voor goede shops!

Als ik voorbij deze straat wandel dan kom ik er altijd veel volk tegen in deze tattooshop(farangs)
Ken hem wel,maar zelf ben ik hier nog niet binnen geweest,Esther!
Zal hieronder het adres vemelden!
**73/1-2 Loi Kroh Rd. **
**Chiang Mai , Thailand 50000 **

Gisteren de site even bekeken, wat ik zou gauw zag, zag het er veelbelovend uit! Zag zelfs een paar mannen van MiamiInk bij ze op de foto staan! Daar ben ik helemaal fan van! Haha Ik ga zeker eens langs, en misschien laat ik m daar zelfs wel zetten! Chiang Mai is beter namelijk…Elders zit ik weer met water;) oftewel je moet uitkijken met “zwemmen”. Als ik m in Chiang Mai laat zetten kan de tattoo mooi rustig genezen.

2 weken terug bij Ajarn Khob geweest in Ayutthaya voor een Sak Yant.

was moeilijk te bereiken door het water daar, maar het is gelukt !
hele aparte ervaring en had er dan ook al vrij snel spijt van dat ik niet meer heb laten zetten, maar had en te weinig geld mee en moest de trein terug halen naar Bangkok.

vorige week zaterdag nog weer geprobeerd om er te komen (is niet zo moeilijk als je er 1maal geweest bent, gewoon goed opletten :wink: ), deze keer zijn we op de fiets gegaan, maar het water stond te hoog om ook maar in de buurt van het huis van de Ajarn te komen en moesten we helaas weer terug, dus volgend jaar beter !

voor wie wil weten hoe je er komt ; mail me maar op [EMAIL=“harrrinde@gmail.com”]harrrinde@gmail.com

of ga gewoon naar guesthouse Tony’s Place (kent iedere tuk tuk chauffeur) en vraag daar of ze weten hoe je bij Ajarn Khob komt, ze zullen dan een bepaalde tuk tuk chauffeur bellen die je er naar toe kan brengen !
let hierbij wel op, dat als je weer terug moet (en de tuk tuk chauffeur moet bellen) je misschien geen bereik met je telefoon hebt in het Lum Phli gebied ! voor je in het gebied spontaan een tuk tuk tegenkomt ben je waarschijnlijk al 103 :wink:

http://94.100.120.221/1155150001-1155200000/1155161801-1155161900/1155161843_6_XN8T.jpeg

Wow! Heb je ook een foto van het resultaat? Ik heb er ook weer één weliswaar een “gewone”, vorige maand laten zetten in Chiang Mai. Zo’n Sak yant lijkt me heel bijzonder! Maar “helaas” ben een vrouw dus houd t maar bij plaatjes;)

Ben je al voorzien? Ik ben bij Dejavu geweest in Chiang Mai! Kan alleen maar zeggen wow! Wat een artiesten daar zeg! Ze hebben inmiddels 3 locaties.
Als je wilt kan ik mijn tattoo wel laten zien.

Heeft die Tuk-Tuk driver met die staart je gebracht? Das geloof ik een vast ritje voor die man haha… :wink:

Maar hoezo te weinig geld? Is op basis van donaties toch? Althans, toen ik ze bij hem liet zetten wel!

is misschien dezelfde tuk tuk driver geweest, maar dan was ie net naar de kapper geweest. hij had wel iets langer haar, maar geen staart.

t is idd wel op donatiebasis, maar er ligt een boek (heb je vast gezien) met indicatieprijzen en de bedragen die daar in staan betaal ik er graag voor.
omgerekend heeft m’n yant daar 20 eu gekost, (volgens het engelse boek )

Leuk topic dit. Ik heb inmiddels al heel wat sak’s laten zetten in Wat bang prah.
Ik laat ze ook alleen maar daar zetten om dat ze erg hygienisch werken sinds een paar jaar. Ze hebben opzet naalden in verschillende maten, en die worden na elk gebruik vervangen ( net zoals in een tattooshop)
Dit zijn ze trouwens nog niet allemaal, ik heb ook nog een lotusbloem op mn borst.

Wat een gave tattoos zeg! Ziet er super uit!
Ik heb een vraag, misschien dat iemand van jullie mij antwoord kan geven.
Ik ga eind augustus naar Thailand en voordat ik terug ga op 17 september wil ik ook een tattoo laten zetten. Dan wel in Bangkok, omdat ik daar de laatste dagen ben. Weet iemand waar ik veilig een tattoo kan laten zetten?
En kan iemand mij helpen aan de vertaling van Geloof, Hoop en Liefde in het Thais?

groetjes Mariëlle

Is er iemand bekend met Ajarn Thoy in Sukhumvit Soi On Nut 25 ??

nee sorry mij niet bekend in ao nang weet ik wel waar je moet zijn dat is naast “me mee bungalows” z’n 500 meter van het strand aan de hoofdweg (schuin tegen over de MC Donalds)

Ik wil eind dit jaar een Sak Yant laten zetten in Wat Bang Phra.
Nu was ik alleen ook van plan om enige tijd daarna naar Koh Tao te gaan om te duiken/snorkelen. Het is geloof ik zo dat je de eerste tijd niet mag zwemmen met een tattoo… Weet iemand hoe dit is met een Sak Yant en hoelang je hiermee moet wachten?