Tarjeta no Imigrante

Hallo Allen,

Ik ben nu 2 maanden in Mexico. Nu is het mijn bedoeling om wat langer in Mexico te blijven dan de 6 maanden die ik nu legaal mag blijven. Hier heb je dus een Tarjeta no Imigrante voor nodig.
Nu van het INM inmiddels informatie gekregen.
Nou is me het een en ander duidelijk. (ook dat het vrij lastig wordt om het vanuit Mexico te regelen)
Zoals al eerder in een ander topic aangegeven is de Mexicaanse Ambassade in Nederland niet altijd even helpvol. Ook ik kreeg eigenlijk niks tot weinig informatie van ze.
Nu geloof ik, aan de hand van de lijst met benodigheden, dat ik dus werk zou moet hebben om in aanmerking te komen voor de Tarjeta no Imigrante. Aan de andere kant wordt weer gezegd dat je zonder werk niet aan een werk kunt komen zonder deze “kaart”. Kan iemand mij vertellen hoe dat dan precies zit?

Een andere vraag die hier weinig mee te maken heeft, is het mogelijk om eredivisie op je tv te ontvangen?

Je kunt het bedrijf waar je gaat werken vragen om een brief waar ze in aangeven dat je voor ze gaat werken/voor ze werkt. Dit hoeft geen contract te zijn, maar gewoon een simpele brief. Desnoods ga je er niet werken dat maakt niet uit dit controleren ze later toch niet meer.

Eredivisie op de kanalen van ESPN wat via de kabel of schotel te ontvangen is en dan alleen sommige wedstrijden. Meestal 1 of hooguit 2 wedstrijden per speelronde, in uiterst geval 3 zoals de laatste speelronde van 4(?) jaar geleden toen az psv en ajax kampioen konden worden.

Hartelijk dank voor de reactie.