Ik heb een vraagje , ik heb zelf een woning in turkije nu gaan vrienden van mij ook een woning kopen, nieuwbouw. Nu zegt de verkoper dat het 8 maanden duurt vordat je de tapu krijgt?? terwijl ik juist had begrepen dat dit sinds kort in een week of zo geregeld is ?? Nu vind het ““transport”” bij de notaris plaats en krijgen ze na ca 8 maanden de tapu . Maar ja dan hebben ze alles al betaald klopt dit verhaal of worden ze bedondert, en wat is de rol van de Turkse notaris in deze.
Wat vervelend allemaal!Het verhaal van Hans klopt helemaal,je betaalt 10 % aan en geeft een volmacht zodat de makelaar en notaris de zaak kunnen regelen en pas nadat alles in orde is wordt het resterende bedrag betaalt.Ik werk zelf bij een makelaar (in Alanya) en op dit moment hebben wij een wachttijd van ongeveer 3 maanden voor de Tapu.Maar 8 maanden?Dit lijkt me erg vreemd.Zeker omdat het nieuwbouw is.Bij oudere huizen waarvan er meerdere eigenaren opzitten enzo daarbij zou het allemaal wat langer kunnen duren.Maar 8 maanden is te lang en zeker voor nieuwbouw.Is het huis al helemaal af of word er nog steeds aan gebouwd?Hebben uw vrienden gekeken of deze makelaar wel betrouwbaar is en of zij alle papieren hebben?Wij hebben de papieren die nodig zijn om makelaar te zijn en een eigen bedrijf te hebben ingelijst en opgehangen zodat klanten kunnen zien dat wij serieus en professioneel zijn.Ik zou zeggen betaal niets van het resterende bedrag totdat u zeker weet dat alles in orde komt!Veel geluk…