Hallo mensen,
Wij hebben tickets voor Tanzania voor begin juli voor 3 weken(mijn vrouw en zoon 6jaar). Nu schrik van de prijzen,niet alleen de parken maar ook de goedkope hotels en guesthouses. Misschien verwent met Azie en midden Amerika. Nu mijn vraag:is het een afweging om naar de buurlandem te gaan? Voor Parken in Tanzania heb ik al gelezen dat verblijf in tenten een alternatief is.
Alvast bedankt voor jullie reactie
De goedkope guesthouses hebben vaak geen website. Je kunt in Tanzania prima reizen voor zo’n €25 per persoon per dag (eigen kamertje in simpel hotel, uit eten, bussen). Een kamer in een simpel hotelletje is meestal ergens tussen de €7 en €20 per nacht.
Kijk in een Bradt of Lonely Planet gids voor goedkope verblijfplaatsen, of op Tripadvisor.com, en vraag tips aan andere reizigers die je tegenkomt.
Safaridagen zijn veel duurder, dus stem het aantal safaridagen af op je beschikbare budget. Minstens €130 per persoon per dag voor een kampeersafari in een groep.
Tanzania is hierin wel een wat duurder land dan andere landen maar echt veel zal het niet schelen.
Ook het beklimmen van Kilimanjaro is een dure aangelegenheid (lijkt me ook niet iets wat je gaat doen met een kind van 6!), maar verder om gewoon met een bus rond te reizen en stadjes en dorpen te bekijken, kan heel goedkoop.
Ik vond Tanzania verder een heerlijk vakantieland, Zanzibar is ook mooi en interessant.
Trouwens wel een beetje raar dat je eerst tickets koopt en dan pas gaat uitzoeken hoe duur een land is…?
Bedankt voor je tips. Inmiddels een bekomen van de prijzen. Heb al een L.P maar wat je zegt niet alle guesthouses staan in de L.P.
Het hoeft niet allemaal zou duur te zijn. Campings afwisselen met hotels. Eerst tickets kopen dan er achter komen hoe duur het is ja een beetje raar.