3 weken Tanzania - wat kost dat?

Beste lezers,

In februari willen mijn aanstaande en ik graag 3 weken op huwelijksreis naar Tanzania. Exclusief ticket willen we 2000 pp uitgeven. Is dat haalbaar? Hebben jullie nog tips hoe we dit het beste aan kunnen pakken?

Alvast bedankt!

Beste Hella,

Ik denk dat je voor dat bedrag een mooie reis kunt maken. 4000 euro voor jullie samen dus, zonder vliegtickets?

Voor de goedkoopste kampeersafari ben je ongeveer 130-150 US$ (dus in euro’s iets minder) per persoon per dag kwijt. Aangezien het jullie huwelijksreis is, zal je lodges waarschijnlijk prettiger vinden dan tenten. Dat is natuurlijk duurder. Probeer niet te beknibbelen op de prijs, want de allergoedkoopste hebben vaak slechte gidsen die niks van de natuur weten, of jeeps die telkens kapot gaan.
Sunny Safaris en Roys Safaris schijnen goed bekend te staan, en vast nog wel andere.
Zelf vond ik 4 dagen safari al een heel mooie tijd om diverse natuurgebieden en enorm veel dieren te zien.

Verder, buiten safari’s (en Kilimanjaro beklimming) om, kun je al makkelijk rondkomen van ongeveer 20 euro per persoon per dag, als je simpele privékamers gebruikt en met de bus reist. Alleen Zanzibar is iets duurder. Er zijn natuurlijk ook luxere hotels te boeken die duurder zijn. Maar dit even om aan te geven dat jullie budget volgens mij best ruim is.

Ik weet niet wat jullie gewend zijn en of je zelfstandig wilt rondreizen met hier en daar een tour; of dat je alles van dag 1 t/m dag 21 geregeld wilt hebben. Voor dat laatste bestaan vast wel allerlei bedrijfjes, maar dat zal wel duurder zijn dan gewoon zelf ter plaatse de dingen regelen. Voor zelfstandig reizen is een reisgids natuurlijk handig, waarin alles staat over het openbaar vervoer, de hotels etc. Maar nogmaals ik weet niet wat jullie gewend zijn en wat jullie willen.

Mijn reisverslag van Tanzania vind je op mijn website.

Safari njema,
Cécile

Beste Hella,

Als je het van tevoren wilt boeken en niet al te basic wilt ben ik bang dat je het niet gaat redden. Wij hebben in ieder geval hetzelfde bedrag betaald maar dan voor 2 weken.

Grt.

Juist, 3000 euro moet je op rekenen als je luxe wil. Basic kost het de helft inclusief ticket maar moet je zelf alles regelen ter plekke. Niet dat dat lastig is, maar 3 weken is dan wat krap.

thnx!

Bij wat voor organisaties hebben jullie geboekt?

We zijn nog aan het twijfelen of we het zelf ter plekke zullen regelen (goedkoper) of toch alles van te voren door een reisorganisatie laten regelen (wel zo relaxed op je huwelijksreis).

Dag Hella

Ik wil graag even reageren op je vraag op het forum.

Met het budget wat jij hebt kun je hele mooie dingen doen en zien in Tanzania.
Safari, stukje cultuur en heerlijk vertoeven in een mooi en leuk hotel.

Ik denk dat het voor jou fijn is om het van te voren geregeld te hebben zodat je geen stress hebt tijdens je huwelijksreis.

Neem even geheel vrijblijvend contact met me op, ben bereikbaar op nr. 06- 55 56 59 60, ook in de avonduren, geen probleem.

Wil graag een mooie reis voor je samenstellen wat binnen het budget blijft.

Met vriendelijke groet.
Lieneke Hagen
Big5 Safari Tanzania.